bucas staartflap gescheurd, hoe erger voorkomen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thea_Ste

bucas staartflap gescheurd, hoe erger voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 21:19

Ik heb een bucas power turnout, en ik en mijn paardje zijn heel tevreden met het deken opzich.
Nu heeft waarschijnlijk 1 van haar weidemaatjes zijn tanden in de staartflap gezet en eens heel stevig doorgetrokken, de flap is er voor de kleine helft afgescheurd langs de naad. De staartflap is ook afgewerkt met een blauwe rand, en daar is de flap ook los gescheurd (dus ook op een naad)

Doordat het deken zo een goed deken is, die ook vele temperaturen aankan, heb ik er maar 1. Ik heb via de winkel waar ik het deken gekocht heb een zeer goede was- en reparatiedienst, en zou van zodra het dekenseizoen weer gedaan is mijn deken laten herstellen, aangezien dit ook redelijk te doen zal zijn.

is er een manier waarop ik het verder doorscheuren kan tegen gaan, maar wel dat het nog naar de hersteling kan? (dus geen kledinglijm ofzo)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:23

Gewoon zelf met de naaimachine aan het werk. Ik heb zelf ook wel eens dekens gerepareerd die gescheurd waren. Ik zou het even zelf proberen (of iemand vragen die je kan helpen). Anders een kleermaker vragen of het binnen een dagje kan. Als het langs de rand is, zal het niet zo'n probleem zijn om dat netjes met de naaimachine te doen.
Misschien anders even een foto maken en laten zien waar en hoe de deken kapot is.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 21:34

ik heb geen (werkende) naaimachine...
paardje staat ook 24/24 buiten (met schuilstal), en heb eigenlijk alleen maar dat ene deken (op zweetdeken na). een dag naar de kleermaker zal dus ook niet gaan, tenzij ik ergens even een deken kan lenen van iemand.. wel een goede tip, bedankt!

Susanne

Re: bucas staartflap gescheurd, hoe erger voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:00

Ik heb dat ook gehad met mijn bucas deken. Zelf weer netjes eraan genaaid. Helaas ging hij snel daarna weer stuk. Staartflap ligt er inmiddels af. Heb nu mijn horseware deken in gebruik.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 22:14

misschien dat ik dan beter een deken bij iemand leen zodat mijn deken naar de reparatie kan. (hopelijk blijft het geleende deken dan heel)

kan het trouwens kwaad, een deken zonder staartflap?

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:17

Ik weet niet of het voor een staartflap ook werkt, maar ik heb nog eens een seizoentje een scheur in een regendeken opgelost met een simpel stukje ducktape. Maar dat was op een vlakke ondergrond, dus of het voor een staart ook werkt weet ik niet. Voordeel was dat ik het er in het voorjaar zo af kon trekken en kon laten repareren.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 22:24

wel nog een goed idee, maar gaat het er echt goed af? ik zie mij in gedachten al prutsen :o

even ter illustratie:
Afbeelding

Het is dus vanboven aan de naad gescheurd, maar ook aan het blauwe randje (dus het blauwje randje hangt los)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:06

Britty schreef:
Ik weet niet of het voor een staartflap ook werkt, maar ik heb nog eens een seizoentje een scheur in een regendeken opgelost met een simpel stukje ducktape. Maar dat was op een vlakke ondergrond, dus of het voor een staart ook werkt weet ik niet. Voordeel was dat ik het er in het voorjaar zo af kon trekken en kon laten repareren.

Ducttape idd :j Wel even zorgen dat de deken goed droog is als je het er op plakt..

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:43

Waar woon je? Als het in de buurt is, mag/kan je wel langs komen. ga ik even aan het werk met de naaimachine. Of ik kom even bij jou de deken repareren. Ik woon in Enschede (oost-Nederland).

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 22:51

wow, dat is heel aardig van je! :)
ik woon in Belgie (oost-vlaanderen) helaas, dus het is een beetje te ver denk ik :+

Ik heb op aanraden van mensen in mijn omgeving ook de ducktape truc aangeraden gekregen, bij het aftrekken van die plakkers blijven er schijnt wel wat witte sliertjes achter maar dat gaat me niet zo storen, als mijn staartflap maar blijft zitten aan mijn (eigenlijk toch wel heel dure) deken... geluk van god is het voor de rest wel een heel goed deken. :)

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:01

@ Thea_Ste: nee dat gaat niet lukken om even bij jou langs te gaan om de deken te repareren. Iets te verweg denk ik. Helaas.