Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Esther_87_ schreef:Balken eraf stoten is meestal niet zo'n punt. Problemen ontstaan pas als het paard zichzelf gaat raken, meestal in de landing. Kan komen door een verkeerde inschatting van de sprong, fout uitkomen of gewoon onervarenheid. Als je paard dan met het achterbeen op het voorbeen klapt, heb je een probleem. Dus ja, ik zou met springen peeskappen gebruiken.

Mijny schreef:_Esther_87_ schreef:Balken eraf stoten is meestal niet zo'n punt. Problemen ontstaan pas als het paard zichzelf gaat raken, meestal in de landing. Kan komen door een verkeerde inschatting van de sprong, fout uitkomen of gewoon onervarenheid. Als je paard dan met het achterbeen op het voorbeen klapt, heb je een probleem. Dus ja, ik zou met springen peeskappen gebruiken.
Oké, mijn paard is ook niet een van de meest ervaren springpaarden (hij is meer een tuiger). Af en toe komt hij dan vanuit de galop ook wel verkeerd uit. Hoe duur zijn peeskappen en kan ik ze ook al tijdens het dressuur rijden omdoen?
HTM schreef:wij hebben al nieuwe peeskappen vanaf 12,50 euro.
http://www.ponypret.com/epages/080515.s ... /Voorbenen
Als het om het paard gaat in je profiel, moet je gewoon maat full hebben.