gelpad inruilen voor bontje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chloeve

gelpad inruilen voor bontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 09:45

Hoi iedereen,

Ik weet dat hier meerderen onderwerpen over zijn maar niet eentje die in mij situatie past.
Ik huur nu al een tijdje een 21 jarige super ruin :D
die nu ( en ook voordat ik kwam ) met een gelpad word gereden
Ik vind dit prima het is natuurlijk niet mijn paard, maar ik begint steeds meer temerken dat hij vies en plakkerig word
heb hem al een paar keer schoon gemaakt maar het lukt me niet om hem schoon tekrijgen.
Nu heb ik hier op bokt een leuk bontje gezien aangezien je een bontje gewoon in de was kan doen leek dat mij een betere oplossing.
maar wat zouden jullie doen hij kan niet zonder iets ( dus niet zonder bontje of gelpad)
ik hoop dat julllie me kunnen helpen

groetjes :D

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:49

Wat wil je dan wat wij zeggen? ;)

Edit: Het is niet jou pony/paard dus dat zou je toch met de eigenaar moeten overleggen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:50

Ik zou nooit voor een gelpad gaan. De gel wordt heel gemakkelijk weggedrukt waar het nodig is, en doet dus niets (goeds). Liever een goede kwaliteit bontje. wel eentje met de ruggegraad vrij, en een echte, want de nepbontjes doen ook niets.

chloeve

Re: gelpad inruilen voor bontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 09:54

@_Dribbel het is niet mijn paard nee maar ik ben de engige die echt iets met hem doet, En natuurlijk vraag ik het ook aan heb
@angela dus een bontje is beter? ik heb er eentje gezien die niet ruggegraad vrij is maar hij is wel van echt bont ik wou hem eerder kopen om even tekijken hoe het ligt
maar het is niet zo dat door het bontje de zadel kraber gaat zitten? aangezien ik die verhalen vaak hoor :o

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:56

Zowel door een bontje als door een gelpad gaat het zadel krapper zitten. Door een gelpad vaak nog meer als door een bontje, al drukt het zadel de gel wel weg, waardoor het krapper zitten iets minder wordt. Maar dat de gel wegdrukt waar druk komt, maakt meteen dat een gelpad dus niets goeds doet.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:59

aan de eigenaar vragen wat je moet doen. Persoonlijk vin dik een bontje ook beter, mits het zadel ruim genoeg is. Maar eigenaar heeft het laatste woord. Dus misschien kan hij de gelpad vernieuwen.

ikzelf heb ook een ouder gelpad "geërft"en dit wordt bij gebruik ook plakkeriger en vies. Dit is omdat de gel zijn beste tijd gehad heeft en het omhulsel poreus wordt. Ik maak er niks uit omdat ik het hooguit 2x op een maand gebruik. ik vind het persoonlijk een onding, maar een renzadel heeft eigenlijk geen pasvorm en dan moet je er wel "iets" tussen steken en ik gebruik liever niet al mijn goede dekjes op een vreemd paard...

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:02

Ik denk dat het niet zo veel uitmaakt want idd de gel word snel weg gedrukt op de plaats waar het nodig is. Ik rijd zelf voor een handelaar en (thuis trouwens ook ) maar daar hebben ze altijd een paar zadels en daar leggen we vaak een bontje onder en kijken of het een beetje redelijk zit. Ook vindt ik een bontje eigelijk mooier blijf beter zitten, en zit ook fijner dan een zadel zonder iets eronder of gel pad .
Maar goed dat is mijn menig er over ik hoop dat je er wat aan hebt , en anders kun je het in de paardenwinkel vragen .

Maar let idd wel op :de beste is met ruggengraad vrijheid en van wat dikkere steverige kwaliteit dat vindt ik beter.
Suc6 !

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 10:08

@angela okee ik dacht altijd dat dat niet bij een gel-pad was :o maar ik ga dan zeker voor het bontje aangezien het beter is en een stuk schoner dan de gel-pad :o

@petitparis ik overleg altijd met de eigenaar maar hij is eentje die alles goed vind :o maar hij krijgt het altijd teweten het is natuurlijk niet mijn paard. Ik rijd ook 3keer in de week op hem maar als ik wil 7 dus gebruik ik de gel-pad redelijk veel en heb dan liever iets wat langer mee kan en in de was kan als het moet, :o

@dressuur518 okee ik heb alleen net eentje op bokt gezien die niet rugegraadsvrij is is dat heel erg? deze is niet zo super duur en meer om tekijken hoe hij er op reageerd ik kan altijd later eentje kopen die rugegraadsvrij is maar heeft volgends mij nog nooit echt een bontje gehad dus eerst even kijken of hij het goed vind :o

Lodinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:32

Wat voor gelpad ligt eronder?

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 14:55

@lodinn ik weet niet precies hoe hij heet maar is wel eentje van die bekende merk :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:56

de mijne is een alfagel van ondertussen 15 jaar oud ofzo...

Lodinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:15

Ik zit nu op mijn mobiel dus kan zo even de link niet doorsturen. Maar je hebt ook van die therapeutishe gelpads en zo'n model heb ik. Die moet je soms even natmaken met water en dan word hij plakkerig en dan blijft hij beter op t paard liggen :P daarom vroeg ik me af wat voor soort gelpad je hebt. Want ik vind die best fijn! Maar je hebt ook die in zo'n zwarte hoes zitten en daar heb ik verder geen ervaring mee..

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 16:19

@petitparis het is geen alfagel als ik weer ga kijk ik even
@lodinn jaa daar zat ik ook over na tedenken maar ik vind ze redelijk aan de hoge kant kwa prijs en de gelpad die ik nu heb die schuift niet maar is gewoon heel vies en aan vervaning toe dus vroeg ik me af wat beter is met drukverdeling :o

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 16:19

Ik ben trouwens nog op zoek naar een bontje dus als iemand er een heeft liggen voor een leuk prijsje :o