Zadelmaker komt, wat verwachten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Zadelmaker komt, wat verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 21:37

Ik heb mijn pony nu 3 maandjes. Ik hoorde van de oude eigenaar dat het zadel op maat is gemaakt enz. maar verder nooit meer gecontroleerd. Dit gaat volgende week dinsdag gebeuren, want ik wil toch wel dat het zadel goed ligt. Ik heb een wintec 500 cair. Een check up kost 35 bij haar en de singelstoten worden vervangen (2 of 3) deze kosten lang 22 euro p stuk, maar ik heb vz dus heb kortere nodig, dus zal wel rond 18 euro zijn. Weet iemand wat ik verder moet verwachten bij de check up van mn zadel? Kan ik nog dergelijke kosten verwachten? Wat gaat ze doen met het zadel enz.
Ben erg benieuwd, zodat ik kan verwachten hoe het zal verlopen. Het zadel is een paar jaar oud dus dit was wel nodig lijkt me...

Ben ook benieuwd naar de kosten die jullie betalen bij een check up en wat er meestal vervangen moest worden (of dat er bijgevuld moest worden)

valine

Re: Zadelmaker komt, wat verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:39

Ik was voor het bijvullen van mijn zadel €155,- kwijt. Daarbij zat de check up bij inbegrepen. Voorrijkosten hoefde ik niet te betalen aangezien er meerdere op stal toen hun zadel lieten nakijken.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 21:40

valine schreef:
Ik was voor het bijvullen van mijn zadel €155,- kwijt. Daarbij zat de check up bij inbegrepen. Voorrijkosten hoefde ik niet te betalen aangezien er meerdere op stal toen hun zadel lieten nakijken.

155? Dat is nog best een bedrag lijkt me?

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:44

Ik schrok er zelf ook een beetje van moet ik toegeven. Maar ik heb ook eerlijk gezegd geen idee wat zoiets moet kosten hoor :o

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 21:47

valine schreef:
Ik schrok er zelf ook een beetje van moet ik toegeven. Maar ik heb ook eerlijk gezegd geen idee wat zoiets moet kosten hoor :o

Ik heb sowieso nog gemaild wat de stoten anders kosten, bij antwoord vraag ik gelijk wat er meestal vervangen moet worden en wat dat mocht kosten. Bijvullen wordt volgensmij ook vaak gebeurt?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:51

Dat is lekker goedkoop, goedkoopste die ik gehad heb was 50 euro.

De laatste die geweest is was ik het meeste tevreden over(maar was ik heel wat meer kwijt):
Eerst werd gekeken naar het paard en ze werd geheel opgemeten.
Daarna werd gekeken hoe het zadel was, toen zadel erop.
Bij gevuld, dan voorrijden. NOgmaals vullen en rijden.
Toen lag mijn zadel weer heerlijk, maar zo niet zoeken we tot we de goede ligging hebben.

Was op aanraden van mijn stalgenoot en stalbaas, die hebben veel meer verstand van zadels dan Ik en dat is erg fijn :)

Als ze je zadel mee willen nemen ipv op locatie nakijken kan je ze vaak beter wegsturen, dat is gokwerk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:51

Reken op ong. 200 euro dan zit je vaak wel goed.

Bij mij kost het meestal tussen de 50 en de 200. Beetje afhankelijk van wat er gedaan moet worden

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 21:53

smurffie schreef:
Dat is lekker goedkoop, goedkoopste die ik gehad heb was 50 euro.

De laatste die geweest is was ik het meeste tevreden over(maar was ik heel wat meer kwijt):
Eerst werd gekeken naar het paard en ze werd geheel opgemeten.
Daarna werd gekeken hoe het zadel was, toen zadel erop.
Bij gevuld, dan voorrijden. NOgmaals vullen en rijden.
Toen lag mijn zadel weer heerlijk, maar zo niet zoeken we tot we de goede ligging hebben.

Was op aanraden van mijn stalgenoot en stalbaas, die hebben veel meer verstand van zadels dan Ik en dat is erg fijn :)

Als ze je zadel mee willen nemen ipv op locatie nakijken kan je ze vaak beter wegsturen, dat is gokwerk...

En wat betaal je voor dat bijvullen? Ik heb een cair zadel, verschilt dat ook nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:13

Cair kun je niet bijvullen..

Wat dus ook maakt dat wanneer het niet past je een ander zadel moet.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 22:15

Anoniem schreef:
Cair kun je niet bijvullen..

Wat dus ook maakt dat wanneer het niet past je een ander zadel moet.

ahaa, okee dat wist ik niet! ben benieuwd wat ik kan verwachten, zal het nog aan haar vragen....

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 08:31

Cair kan je wel bijvullen met lucht ;)

xxMaxx schreef:
Een check up kost 35 bij haar en de singelstoten worden vervangen (2 of 3) deze kosten lang 22 euro p stuk, maar ik heb vz dus heb kortere nodig, dus zal wel rond 18 euro zijn.

Ik denk eerder dat 22 euro standaard is, en dat je voor langere bijbetaald. Altijd ruim rekenen, dan kan het alleen maar meevallen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:09

WendyBZ schreef:
Cair kan je wel bijvullen met lucht ;)

xxMaxx schreef:
Een check up kost 35 bij haar en de singelstoten worden vervangen (2 of 3) deze kosten lang 22 euro p stuk, maar ik heb vz dus heb kortere nodig, dus zal wel rond 18 euro zijn.

Ik denk eerder dat 22 euro standaard is, en dat je voor langere bijbetaald. Altijd ruim rekenen, dan kan het alleen maar meevallen :+

Cair is toch gewoon schuim. Dat kan niet aangepast worden heb ik begrepen. Flair kan wel worden aangepast.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:20

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:11

ik was voor mijn zadels 200 euro kwijt allebij helemaal opnieuw gevuld en bij 1 zadel nieuwe singelstoten.
die ik erbij had heeft de zadel nagekeken op liggen mee naar huis genomen en de vulling vervangen en daarna op stal met het paard erbij aangepast tot ze helemaal goed lagen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 12:35

Ik hoop dat het zadel nog goed ligt dan....

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:42

WendyBZ schreef:

En waar zie jij staan dat ze aan te passen zijn?
Dat zijn ze nl niet.. :n

Alleen Flair (waar overigens patent op zit) is aan te passen dmv lucht, maar dan hebben we het over een andere prijsklasse zadel.. ;)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:48

Ik was 125 euro kwijt, volgende keer is het wel minder omdat ze dan het paard al een keer gezien heeft en dat scheeld in meten enzo een hoop.

Overgens heeft een vriendin van mijn haar cair laten vervangen voor wol een keer, maar die was daarvoor wel verschrikkelijk veel geld kwijt. Dat zou ook nog een optie zijn als dit zadel niet voldoende aan te passen is.