Wintec zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rhanasasja

Wintec zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 16:59

Hoi Allemaal,

Ik kom er niet uit met mijn zadel...
Ik had eerst een Stübben, maar deze bleek te smal te zijn voor het paardje.
Nu overgestapt op een Wintec, maar ook deze is te smal, dus ik ga voor een bredere boom.
Moet ik een of twee maten breder nemen? Hoe weet ik welke ik moet nemen?
Ligt het zadel verder wel goed? Heeft iemand hier verstand van?
http://www.pietloof.nl/index.php/zadelpassen/22-checklist Ik heb dit al doorgelezen. Maar ik kan zelf niet helemaal zien of het goed ligt of niet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding :)

Ing__

Re: Wintec zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:50

Ik zou er een zadelmaker naar laten kijken, zadel ligt veels te ver naar boren en is veels te smal!
Welke boom zit er nu in? ik zou sowieso voor de witte boom gaan... maar om echt zeker te zijn dat het goed past zou ik er wel een zadelmaker naar laten kijken!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:12

Als je zelf niet kan zien of het past, dan zou ik zeker een zadelmaker laten komen. En inderdaad, je zadel mag wel een stukje verder naar achteren.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:16

Sowieso ligt het zadel te ver naar voren en past zo op het oog ook niet als je hem naar achter leg. Als je kijkt op de laatste foto zie je ook dat het zadel niet recht lig. Welke boom heb je nu? Ik denk dat je misschien wel 2 boommaten groter moet. Om het echt goed te willen laten passen is een zadelpasser echt het best. Verder heeft wintec wel zo'n boommeter, maar dan moet je weten waar die geplaatst kan worden.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:20

Ik zou voor behoorlijk veel groter gaan inderdaad. Op fjorden moet meestal een witte (gewone wintec) of roze boom (wintec XL). Bij mijn fjord had ik een roze boom.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:21

Sowieso zou ik beginnen bij een witte boom en er een zadelmaker bijhalen. Weet je wel hoe je de boom kan verwisselen?

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 08:28

ik heb in een ''gewone'' wintec. een lila of roze boom..
deze is eigenlijk voor de wide serie, is erin gezet door de zadelmaker hier.
dit gaat niet zo gemakkelijk, maar kon goed werd mij verteld.
omdat de ''gewone'' serie te smal is voor mijn ijslander.
(niet dat ik niet dat wide zadel wilde aanschaffen maar dit ivm een wintec ijslander zadel.)

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:32

Ik heb bij de zadelpasservice van Hypo m'n wintec gekocht, die hebben ook gekeken wat de juiste boom was en deze voor mij verwisseld. Ik zou bijv. hun laten komen (kost je 50 euro + de boom), ze komen ook op zaterdag, of een andere zadelpasser die wintec verkoopt laten komen. Heb zelf toen eerst ook op internet mij ingelezen over hoe je ziet of een zadel goed past, maar toen ik ze aan het werk zag dacht ik vaak wel oja, maar ik was er zelf echt niet opgekomen.

xemmelyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:00

Voor mijn fjord heb ik nu een Thorowgood zadel, hier kunnen ook verwisselbare bomen in. Ik heb de hulp ingeroepen van de zadelpasservice van Piaffe ruitersport. Zij komen aan huis langs en nemen allerlei zadels mee om te passen. Een Wintec heb ik ook geprobeerd maar die begon toch te schuiven door haar 'buikje'. Op je foto's zie ik precies hetzelfde gebeuren wat mijn vorige zadel ook wou doen, je beland dan haast op de manenkam :P. Succes!!

Kellsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:47

Ik heb hetzelfde probleem gehad met de wintec vz, lag ook te veel op de schouders. Ik heb de zadelmaker laten komen en omgeruild voor een wintec dressuurzadel ligt nu super!!! Blijft denk ik toch altijd wel moeilijk een wat bredere pony, ik heb een kruising haflinger tinker. groetjes!!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:45

ik heb bij de wintec van mijn haflinger een roze boom, denk dat dat voor jou fjord ook wel iets zou zijn

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:55

Heb je wel de goeie maat ? Ik heb wel 4 Stubbens gehad ,en die hebben op allerlei paarden gelegen nooit problemen gehad . En ze hadden allemaal dezelfde maat. Ze hebben ook op een fjord gelegen , zal je maat wel niet goed zijn.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:08

Moderatoropmerking:
Dit is geen verkooptopic. Dus aanbiedingen van zadels etc wordt niet toegestaan. Daarvoor hebben we EA. En je onderschrift waarin je het kenbaar kunt maken

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:12

huh? geen idee of bovenstaande opmerking op mijn reactie geldt mare ik verkoop geen zadels hoor:) geef alleen een tip wat betreft boom ( ga in op een ander stukje wat iemand over een boom beschreef) verder zie ik nl niet staan dat iemand een zadel of iets aan biedt!

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:23

Volgens mij ligt het zadel veels te ver naar voren, maar idd zou ik ook een goede zadelmaker erbij laten halen zit je gelijk goed ;)

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:02

Hij ligt idd te ver naar voren en hij lijkt ook te smal. Zou een zadelmaker laten komen zodat die er naar kan kijken dan weet je zeker dat hij goed past.

myrrie08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:53

Het is echt te smal nu, idd een zadelmaken bij halen of als je dat niet wilt kan je altijd voor een boomloos zadel gaan :p

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 15:12

De witte boom heb ik al 2 weken besteld, hoop hem deze week binnen te krijgen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:57

Het is maar de vraag of het witte kopijzer (het is geen boom :P ) wel breed genoeg zal zijn....een beetje Fjord heeft wel wat breders nodig nog , in de roze-paarse extra brede serie dus :)

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 17:01

Ik zal zien, ik heb inmiddels een ander zadel die lekker ligt voor haar, minder voor mij :o