Onderhoud zachte, suede-achtige deel van Wintec zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AJH69

Onderhoud zachte, suede-achtige deel van Wintec zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 09:44

Hallo,
Ik heb een mooi nieuw Winteczadel, maar het blijkt dat mijn zadelkast lekkage heeft gehad. Precies toen ik een weekje op vakantie was natuurlijk :(.

Dit zadel heeft van dat zachte suede-achtige materiaal op plaats van de kniewrongen. Een kant is nu hard geworden door het water dat daar overheen is gekomen. Het 'fluweelachtige' is nu dus een heel stuk minder geworden en het is wat lichter uitgeslagen zeg maar.

Weet iemand hoe ik dit weer mooi en zacht kan krijgen????

_Sofie

Re: Onderhoud zachte, suede-achtige deel van Wintec zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:13

Wat vervelend!
Misschien krijg je het weer goed met de speciale wintec spray/reiniger?
http://www.ej.nl/products/10000093/7590 ... ELREINIGER

Ik weet natuurlijk niet of het werkt, maar je kan het altijd proberen. Kwaad kan het sowieso niet, ik maak mijn zadel er ook regelmatig mee schoon :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:20

Balen zeg...
Ik zou hiervoor even bellen met de zadelmaker waarvan je je zadel gekocht hebt, die weet het waarschijnlijk het best. Ik heb zelf een ander kunststof zadel en ik weet wel dat je daarmee erg voorzichtig moet zijn met schoonmaakmiddeltjes.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:21

Ik gebruik de thorowgood reiniger voor kunststof zadels, ook op dat gedeelte. Werkt voor mij goed!

AJH69

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 17:59

Dank voor jullie reakties! Dan ga ik daar maar eens naar kijken/proberen/vragen. Ik baal er echt van, grrrrr!

AJH69

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 12:17

Het is gelukt! De spray hadden ze niet op voorraad gisteren, en ik heb het volgende geprobeerd:

Waterkoker aan, en boven de stoom met een rubber borsteltje de kniewrong geborsteld. Daarna met een vochtig washandje waar ik een beetje sla olie op heb gedaan, er overheen gewreven.

Toen ik vanmorgen ging kijken hoe het had uitgepakt, was het weer mooi diepzwart, zonder vlekken en zachter/ruwer dan voor de behandeling.

Stomen, rubber borstel en slaolie dus :).

Fijn weekend allen!

boehhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:24

Ik volg dit ook even. ik heb een thorogwood en suede word bij mij ook grijzer