Barefoot op paard met hoge schoft.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neoza

Barefoot op paard met hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 18:29

Zoals de titel al zegt, heb ik een beetje een dilemma. Mijn zadel veroorzaakte drukplekken (had een wintec pro, heb een zwarte en groene boom erin gehad en lag gewoon niet lekker). Dus deze heb ik verkocht, ik heb echt geen geld voor een zadelmaker (een beetje goedkoop ben je hier toch al gauw 500 euro kwijt) en ik heb gewoon max 300 euro te besteden aan een compleet zadel, nu wou ik eigenlijk zondag een barefoot, maat 2 gaan ophalen en een pommel maat S erin stoppen, mijn paard heeft een redelijk hoge smalle schoft, omdat die aardig is afgevallen (onverwacht), nu is die langzaam weer aan het aankomen en wat spieren ana het ontwikkelen, daarom wil ik eigenlijk ook barefoot aanschaffen zodat die kan meegroeien, en ik vooral buitenrij wat dan heerlijk is met zo'n zadel.. Nu is mijn vraag of jullie ervaring hebben met barefoot zadels op een paard etc.

Ik hoop niet op reacties, dan moet je geen paard nemen etc. we zitten gewoon wat krap en een goed nieuw zadel kost al gauw 500+ euro. Dit hebben wij gewoon niet.

Zou dit kunnen of is dit echt af te raden.

Alvast bedankt, groetjes :)

pmarena

Re: Barefoot op paard met hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:32

Als het een niet al te oude Barefoot is dan kan die heel wat aan hoor , zeker met een S pommel er in :j

Neoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 18:33

pmarena schreef:
Als het een niet al te oude Barefoot is dan kan die heel wat aan hoor , zeker met een S pommel er in :j

Geloof 4 jaar, wel met VPS erin :)

Het een Cheyenne Drytex.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:43

Okee , een DryTexje heeft sowieso VPS inderdaad en is wel nieuw genoeg om goed veel schoftruimte te hebben.

Verder kun je dan nog de pommel maat S er in doe en als het ècht erg is kun je ook nog wat rommelen met de pad en een setje extra inlages om de rug / schoft wat uit te vlakken , dus dat zou in principe wel moeten lukken hoor !

Neoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 18:45

pmarena schreef:
Okee , een DryTexje heeft sowieso VPS inderdaad en is wel nieuw genoeg om goed veel schoftruimte te hebben.

Verder kun je dan nog de pommel maat S er in doe en als het ècht erg is kun je ook nog wat rommelen met de pad en een setje extra inlages om de rug / schoft wat uit te vlakken , dus dat zou in principe wel moeten lukken hoor !

Oke, nouja super bedankt :)

Als ik het zo hoor moet dat dus wel lukken :).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:11

In principe wel ja , tenzij het een paard is met echt een hele gemene rug , diepe rug + hele hoge , smalle en ver doorlopende schoft...dan wordt het wel moeilijk. Maar gewoon een wat ingevallen schoft...dat moet kunnen normaal gesproken.

Barefoots worden vaak gebruikt voor paarden met wat weggevallen bespiering die er weer aan getraind moet worden :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:14

Gewoon een kleine maat pommel bestellen, die zijn heel hoog :D Zelf heb ik voor mijn platte shet de grootste maat pommel voor de flexibele, en er kan als nog een schoft in haha :+