Dus mijn vraag: zou je een gewoon menhoofdstel (zoiets als dit: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 037845/158 ) kunnen gebruiken als sidepull? gewoon het bit eraf halen en de teugels bevestigen aan het deel waar normaal het bit aan hangt? omdat volgens mij de neusriem van een menhoofdstel even hoog moet liggen als van een sidepull (allebei ong 2 vingers onder het jukbeen) zowel om mee te rijden als te mennen.
(dit is oriënterend; als dit een zeer slecht idee is, schiet me niet af, ik wil het eerst goed onderzoeken voor ik iets doe)
nee dat kan niet de neusriem van een menhoofdstel zit los door de bakstukken!
Wat je wel kan doen is een gewoon engels hoofdstel en daar een hoge neusriem aan maken, deze neusriem zoeken met 2 ringen aan de zijkant (bij mijn pony deed ik dat door een lage neusriem te kopen in maatje full. Hij was dus groot genoeg om 'm als hoge neusriem om te doen. Zo'n lage neusriem heeft 2 ringetjes aan de zijkant, hieraan klikte ik mijn teugels vast. Reed prima )
Het is een kaakgekruist systeen, die heb je ook in gewone hoofdstellen, dus lijkt me wel dat je er mee kunt rijden. Al zit je dan wel met de oogkleppen.
3uitenbeen
Geplaatst: 16-12-11 22:19
Je hebt losse neusriemen speciaal voor bitloos mennen, wanneer je nog geïnteresseerd bent, laat het dan weten via een PB ik heb ze namelijk wel, maar staan niet op de site.