Zeer goede waterdichte deken gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Zeer goede waterdichte deken gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:14

Ik zoek een echte echte echte waterdichte deken.

Het liefst moet hij gewoon een hele dag stortbuien doorstaan.
Het moet of een 100 grams gevulde zijn, of een 0 grams en dan koop ik er 100 grams onderdeken bij.

Ik heb al contact gehad met bokker Josie en vind de Horseware dekens zeker goed. Alleen daar zijn er weer zoveel van dat ik door de bomen het bos niet zie.
Andere merken zijn eventueel ook goed natuurlijk..

Mijn criteria zijn dus:
Extreem waterbestendig :+
Goede pasvorm, eventueel met 100 grams vulling

Mijn budget ligt tussen de €100 en €200 euro.
Een leuke kleur of ruitjespatroon vind ik ook altijd leuk, maar komt wel op de tweede plaats.

Tientjeblij

Re: Zeer goede waterdichte deken gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:21

Bucas!

Marloes_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:27

Ik vind de Horseware dekens ook erg fijn. Maar er zijn inderdaad wel erg veel soorten. Heb zelf nu een Rhino en die bevalt tot nu toe goed. Wat ik er ook makkelijk bij vind zijn de liners, deze kun je bevestigen aan je regendeken/winterdeken. Blijven hierdoor goed zitten.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:30

Ik heb de horseware Amigo, die vind ik al super en een Rambo of Rhino is van nog betere kwaliteit. Het kost wat, maar dan heb je ook echt wat goeds! Die liner onderdekens zijn echt ideaal, ze schuiven niet en passen perfect onder je bovendeken. Geen last dus van uitstekende dekens die dan alsnog nat worden.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:31

Wat zijn de voornaamste verschillen tussen de Horseware en Bucas dekens? Iemand die dit weet?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:31

Bedankt voor alle antwoorden alvast trouwens!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:36

Focussed schreef:
Wat zijn de voornaamste verschillen tussen de Horseware en Bucas dekens? Iemand die dit weet?

naar mijn idee de pasvorm en de kwaliteit
ik vind rambo horse ware vele malen beter dan bucas :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:37

ik zweer bij horseware. Je moet gewoon kiezen wat het best in je budget past.
Ik heb een 600D amigo en die is na 3 jaar nog steeds "waterdicht" Ik heb hem dit voorjaar voor het eerst gewassen en terug behandeld tegen waterafstoting omdat hij dus bij een serieuze gietbui wat water doorliet, maar hé om het goedkoopste uit het gamma te zijn niet slecht toch?
Maar kwalitatief vind ik de meerprijs voor een rhino of rambo wel z'n geld waard, alleen ook niet altijd binnen mijn budget.

Bucas vin dik qua pasvorm maar niks. Misschien had ik het "foute model" maar die trekken zo raar op de borst... Niet mijn ding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:41

Heb een "gewone" waterdichte Harry Horse.. en die is gewoon waterdicht! (laat mijn dekens wel na elk seizoen reinigen en opnieuw waterdicht maken)

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:41

Ik zou het verschil niet zo 1 2 3 weten tussen deze merken. Het zijn allebei kwaliteitsdekens. Zelf heb ik totaal geen problemen met de pasvorm van bucas, van alle dekens die ik heb gehad valt de bucas het mooiste. Ik heb overigens de Irisch turnout extra.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:42

Ik heb ook de ervaring dat Bucas soms niet lekker op je paard ligt, maar dat is een hele oude deken. Die is overigens nog steeds goed en toch bijna 10 jaar oud gok is zo.

Mijn horseware deken is ook heerlijk licht, maar toch heel warm. Zijn de bucas dekens nog steeds zo zwaar als vroeger? Weet iemand dat?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:54

Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik toch voor een Horseware deken ga...

Ik twijfel alleen welke... Het is voor een pony die zonder deken staat, maar die overdag buiten staat zonder schuilmogelijkheden. Ze houdt absoluut niet van regen en daarom wil ik voor de slechtste dagen (met veel zeikregen) een goede waterdichte deken met lichte vulling (omdat ze haar eigen haren niet overeind kan zetten dan) kopen.

Mijn voorkeur gaat nu uit naar de
Rhino Wug Turn-out Lite (0 grams) met dan een 100 grams onderdeken eronder.
Afbeelding

Die hals lijkt me wel fijn tegen het inregenen namelijk. En zou samen met de onderdeken €185 euro kosten. dus valt nog binnen budget.
Of heeft iemand nog andere suggesties

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:59

riagr schreef:
Heb een "gewone" waterdichte Harry Horse.. en die is gewoon waterdicht! (laat mijn dekens wel na elk seizoen reinigen en opnieuw waterdicht maken)

Tja op een of andere manier vertrouw ik dat soort dekens niet zo.
Heb nu een Sectolin deken van 90 euro (regendeken) en die houdt het 2 uur uit en gaat dan doorlekken.

Heb nu ook een Amaroni deken (huismerk Divoza) die €150 was, die houdt het denk ik ook een uur of 4 uit.
Maar omdat ze straks de hele dag in de regen staat heb ik een deken nodig die zeker 9 uur uit houdt..

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:02

Merel_Brit schreef:
Ik heb ook de ervaring dat Bucas soms niet lekker op je paard ligt, maar dat is een hele oude deken. Die is overigens nog steeds goed en toch bijna 10 jaar oud gok is zo.

Mijn horseware deken is ook heerlijk licht, maar toch heel warm. Zijn de bucas dekens nog steeds zo zwaar als vroeger? Weet iemand dat?

Nee mijn bucas is juist erg licht, de vulling is 300 gram, maar hij is lichter dan mijn 200 grams deken van onbekend merk.
En het voordeel van bucas vind ik dat je niet steeds met dekens wisselen zit. je koop gewoon 1 deken en die kan je paard altijd op, van 12 graden tot -10 , ideaal.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:06

Ik heb ook een horseware amigo, wat een prachtdeken!
Aantal voordelen op een rijtje:
Zowel 0 grams als met gram te bestellen.
Losse halsstukken erbij te kopen die makkelijk zijn te bevestigen.
Losse onderdekens in 100, 200 of 300 gram die ook makkelijk te bevestigen zijn en goed blijven zitten.
Zowel de onderdekens als de amigo zelf zijn glad vanbinnen wat schuurplekken voorkomt.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:12

tienus_amigo schreef:
Merel_Brit schreef:

Nee mijn bucas is juist erg licht, de vulling is 300 gram, maar hij is lichter dan mijn 200 grams deken van onbekend merk.
En het voordeel van bucas vind ik dat je niet steeds met dekens wisselen zit. je koop gewoon 1 deken en die kan je paard altijd op, van 12 graden tot -10 , ideaal.

precies dat is het mooie van bucas! ik weet niet of andere merken dit ondertussen ook al hebben?

ik heb deze bucas ook liggen, van - zoveel tot + zoveel. helaas is hij mijn paard te groot dus hij staat te koop (de deken :P )

en ik vind de Horze dekens erg fijn. Mijn paarden staan 24/7 buiten, en deze dekens regenen echt niet door, en ze zijn nog steeds heel!!

Suzannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:26

Mocht je gaan voor een Horseware of Bucas deken: deze dekens zijn in Ierland zeer voordelig te bestellen. Voor mijn deken scheelde het 60 euro, de verzendkosten meegerekend.

Voor mij geldt ook dat de Horseware en Bucas dekens het beste zijn qua kwaliteit en duurzaamheid. Ik heb de Bucas Power Turnout Extra - Classic. Nooit meer wisselen, zoals hierboven al wordt gezegd. Waterdicht, warm bij lagere temperaturen en cool bij hogere temperaturen (er zit een UV en warmtewerende laag aan de buitenkant). Verder een stay-dry voering waardoor je de deken na het rijden gelijk op kunt doen (werkt als een zweetdeken).

Ik ben ook erg tevreden over de Amigo (die ik regelmatig thuis op 95 graden was).

Succes met je keuze!

Edit2: ik heb mijn deken hier gekocht: http://www.tophorseshop.com/store/ (was 210 euro incl verzendkosten; adviesprijs in NL 269 euro excl verzendkosten)
Laatst bijgewerkt door Suzannah op 15-12-11 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:32

Rambo zal niet binnen je budget vallen denk ik. Tenzij je voor tweede hands gaat. Ik heb een vrij oude Rambo van iemand geleend, die nog echt ontzettend waterdicht en heel is! Ben er wel heel happy mee :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:35

En toch staat mijn paard elke dag van 08.00 tot 17.00 buiten, weer of geen weer.... en ook mijn vorige paard. Altijd HH, nóóit lekkende dekens... Het systeem van Bucas is geweldig, maar omdat jij echt alleen voor regenperiodes een deken wil lijkt me dat overbodig duur.
Zou overigens helemaal wel eens de moeite waard zijn om de prijs/kwaliteit verhoudingen van de verschillende dekens eens tegen elkaar af te zetten...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 14:37

Sneeuw88 schreef:
Rambo zal niet binnen je budget vallen denk ik. Tenzij je voor tweede hands gaat. Ik heb een vrij oude Rambo van iemand geleend, die nog echt ontzettend waterdicht en heel is! Ben er wel heel happy mee :D

Het budget kan opgerekt worden, inprincipe is het budget onbeperkt maar ik wil er tot ongeveer 200 aan uitgeven zeg maar.

Maar ik heb het idee dat Rambo vooral sloopvaster is? Ik heb geen sloper, die van mij rolt niet in de paddock, schuurt niet, bijt niet en staat alleen. Dus ik heb niet perse een sloopvaste deken nodig, prioriteit is dus vooral waterdichtheid :P

En suzannah, bedankt voor de tip! Ik wilde ze al via Josie bestellen aangezien die idd ook al flink voordelig is. Ik zal eens op die site kijken :D

tavalier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:50

QHP heeft fijne regendekens, bucas ook

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:53

sectolin en bucas

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 14:54

Yvonne1313 schreef:
sectolin en bucas

Sectolin absoluut niet over te spreken :n
Heb nu een 0 grams regendeken, was rond de 90 euro en die houdt het absoluut niet lang vol.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:56

TS, kijk vooral ook naar de goede pasvorm.
Een mooie kwaliteitsdeken kan nog steeds niet de juiste deken voor je pony zijn.
De pasvorm is veelal verschillend per merk.
Laat je dus goed informeren en probeer verschillende dekens uit.

Een regendeken moet goed sluiten om de hals en goed over de rug liggen (in balans).
Een deken die niet al te zwaar is (600 dn), ligt vaak fijner voor een paard dat in de regel geen deken op heeft.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:02

@focussed, gek dan dat zoiets kan verschillen die van mij staat er de hele dag mee buiten en blijft prima droog:)