Ik heb een weatherbeeta orican deken. Na het wassen is de voering in de deken kapot gegaan. Doordat de deken na het wassen nat is op gehangen, is waarschijnlijk door het eigen, natte gewicht de binnenvoering boven op de rugzijde gescheurd en naar beneden gezakt in de zijkanten van de deken. Dit heeft dus tot gevolg dat er bovenop de rug dus geen voering meer zit... Nu blijkt dat een vriendin van mij precies hetzelfde heeft gehad met 2 weatherbeeta's, en ook een andere kennis heeft dit gehad met haar weatherbeeta. Nu lees ik op bokt volgens mij alleen maar positieve dingen over de weatherbeeta's, maar ik ben toch erg benieuwd of andere hier ook last van hebben. Ik zou willen vragen voel eens aan de bovenkant van je gewassen weatherbeeta of de voering daar nog intact is. Ik vind het erg jammer want verder zijn het echt fijne dekens...
Ik heb mijn deken (ook orican) al aantal jaar en dus ook al een heel aantal keer gewassen en die is nog helemaal heel!! Zelfs nog helemaal waterdicht.
Hier dus geen last van gehad.
kid
Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-11 21:35
De mijne is inderdaad nog wel waterdicht. Maar ja, zonder warme voering op de rug is ie helaas toch onbruikbaar geworden. :-(
ikkeniet
Geplaatst: 14-12-11 22:58
Ik heb zelf een paar jaar geleden een Weatherbeeta Orion gekocht. Deze was met een halve hals en beviel met vreselijk goed. Toen wou ik dezelfde deken maar dan iets dunner. En de dekens die ik toen had scheurde al tijdens het dragen op de naad. Ik heb van de fabrikant nieuwe dekens ontvangen ter vervanging, maar het bleef stuk gaan. Ik ben toen weer terug gestapt op Bucas dekens
Heb ook 2 weatherbeeta dekens, eentje al 4 jaar en deze word elk jaar gewassen.. Heb nergens last van. Her en der wat stiksel los, maar dat is prima te maken.. Ik ben echt super tevreden over deze dekens.