Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wizewo schreef:Mijn ervaring, van jaren terug, is dat het wel mooi is, maar dat er teveel wrijving is. Gaat af op je kleding en je kunt regelmatig opnieuw verven.
met speciale leerverf. Ik had de gebruiksaanwijzing verkeerd gelezen, bleek verf te zijn voor kleinere plekken. Gekocht bij de divoza, je kan nagaan dat ik mijn lichte rijbroek weg kon mikken.... Maar goed, zadel zag er wel mooi uit! Dus heb het aan de divoza verkocht haha
kreeg er nog een leuke prijs voor omdat het zadel zo netjes eruit zag! Snadrem schreef:Is het misschien een idee om dit eens te bespreken bij een zadelmaker? Die zal ongetwijfeld ervaring hebben met het verven van leer en hoe lang het mooi blijft. HG Lederverf toont ook wel mooie resultaten, al is dat specifiek voor zitmeubelen. Echter mag het daar dan ook absoluut niet afgeven, dus daar zal het product ook wel goed voor zijn.
Ik ben wel heel benieuwd, ik wil mijn zadel ook wel "vernieuwen" voor een gepaste prijs. Ik hou je topic dus even in de gaten om te zien of zich hier ook nog ervaringsdeskundigen gaan melden. (Sorry dat ik geen ervaring heb overigens, voor het geval het weer een post is waar je niets aan hebt).

wizewo schreef:Ik had leerverf gekocht bij een schoenmaker en een cleaner gebruikt. Ik weet wel niet meer welk merk. Zolang er geen wrijving was, bleef het echt mooi. Ik heb zo ook schoenen bijgewerkt. Dat bleef wel mooi.
Ik denk niet dat ik foto's heb.
)

vuurneon schreef:Het gaf af door de wrijving, begon pas na een paar keer. Dus ik dacht in het begin dat het goed ging. Maar uiteindelijk had ik zwarte knieën helaas. En dat hield niet op. Dus ik heb dat zadel weg moeten doen, want na een goede reiniging was het nog niet over. Bovendien kwam de 'oude' kleur weer maar boven. Dus de versleten zwarte kleur, nou ja zwart? Beetje roodkleurig.
Ging om de cavalcura lederverf, maar was mijn eigen stomme schuld. Had toch echt beter moeten lezen
prii_boy schreef:Ik heb een keer een zadel met leerverf geverft, het gaf een mooi resultaat en ik heb nooit vlekken in mijn rijbroeken gehad!
Wij hebben trouwens ook ons bankstel geverft, hier deden we eerst een primer (als ik het zo goed schrijf) onder en dat gad ook een zeer mooi en goed resultaat, wederom zonder vlekkenop kleding!