Gekochte outdoordeken niet waterdicht, wat zijn mijn rechten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Gekochte outdoordeken niet waterdicht, wat zijn mijn rechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 19:15

Ik heb van een webshop houder die actief is op bokt een best prijzige nieuwe outdoor deken gekocht. Goede service, prachtige deken en een geweldige pasvorm. Alleen toen ik gisteren bij het paard kwam had ie een paar uur in die hevige buien van de afgelopen dagen gestaan. Ik haalde de deken eraf, deze was loodzwaar en helemaal volgezogen met water... Paard eronder zeiknat.

Deken is nog geen halve week in gebruik. Ik heb contact opgenomen met de verkoper, waarvan ik netjes een antwoord terug kreeg dat ze het ging voorleggen aan de leverancier.
Nu vraag ik me af wat mijn rechten zijn. Heb ik recht op een nieuwe deken, krijg ik mijn geld terug? Ondertussen heb ik wel een geschoren paard die een goede waterdichte deken nodig heeft. Nu heeft ie een regendeken op met een zooi bij elkaar geraapte staldekens voor nood.

Wat is jullie ervaring met zo'n situatie?

Ik laat me niet uit over wie de verkoper is en wat voor deken, omdat ik het netjes wil houden en de verkoper mijn pb's netjes beantwoord. Ik wil gewoon weten wat me te wachten staat.

DromenLies

Re: Gekochte outdoordeken niet waterdicht, wat zijn mijn rechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:17

Je moet de verkoper in de gelegenheid stellen om te herstellen, dus om een deken te leveren die aan jou wensen voldoet maar als ze in gebreke blijven kun je gewoon je geld terug vragen omdat zij niet hebben geleverd wat ze beloofd hebben.

JoyceR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:17

Als er echt stond dat het een outdoor-deken is, moet die waterdicht zijn.

Je rechten zijn dus OF je geld terug OF een andere deken die wel goed is.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 19:18

JoyceR schreef:

Jup het is een echte outdoor deken, die over de honderd euro was en geen naden enze in de rug.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:21

Heb ook eens een deken gehad die niet waterdicht bleek te zijn. Was ook nog een Horseware deken. Maar ik heb de deken teruggebracht en een andere mee gekregen en die was gelukkig wel waterdicht. Ze hebben die van mij nog getest en het bleek idd dat hij niet waterdicht was. Was een partij die niet goed bleek te zijn. Maar ik kreeg gelijk een nieuwe gelukkig.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:24

Dat heb ik ook eens gehad. Had een regendeken gekocht had hem mn paard opgedaan bleek dat mijn paard 's avonds van top tot teen helemaal nat was! Ben terug gegaan naar de winkel en mocht een andere uitzoeken. Hun zouden de deken weer terug sturen naar de fabrikant volgens mij.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:25

Wat is de waterdichtheid van de deken? Als deze boven de 3000mm is mag je verwachten dat de deken gegarandeerd waterdicht is.
Echter ook dan kan er bij extreme weersomstandigheden door een combi van wind en slagregen wel degelijk water onder de deken dringen. Maar dat zal je dan voornamelijk zien bij de hals enzo.

Ik heb een keer een regendeken van HH teruggestuurd, die was nl ook nat na een bui.
Toen bleek een hele lichting niet goed te zijn. Dus netjes een nieuwe gekregen.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:25

CK88 schreef:
JoyceR schreef:

Jup het is een echte outdoor deken, die over de honderd euro was en geen naden enze in de rug.

Let wel dat het hier om een bijzondere overeenkomst gaat, nl koop op afstand (boek 7 ;))en dus mag de koper in dit geval niet kiezen of ze nakoming of ontbinding vordert maar moet de verkoper eerst de gelegenheid krijgen om wel na te komen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 19:30

Deze robuuste, waterafstotende (3000 mm waterzuilen**) en ademende allround-deken overtuigt door het 1680 denier sterke bovenmateriaal

dit stukje komt van de site, dus hij is wel echt waterdicht.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:33

Je hoort een deugelijk product te krijgen, en dit product is duidelijk niet deugelijk.

De verkoper hoort in dit geval voor jou reparatie of vervanging te regelen. Reparatie (indien mogelijk) is verplicht, vervanging hangt af van hoe genereus de verkoper is. Als reparatie niet mogelijk is dien je sowieso een vervanging te krijgen.

JoyceR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:37

DromenLies schreef:
CK88 schreef:

Let wel dat het hier om een bijzondere overeenkomst gaat, nl koop op afstand (boek 7 ;))en dus mag de koper in dit geval niet kiezen of ze nakoming of ontbinding vordert maar moet de verkoper eerst de gelegenheid krijgen om wel na te komen.

Maar dit mag ook niet te lang duren, en of het nou op afstand is of niet, binnen 3 dagen mag ze ook van de koop afzien en krijgt ze haar geld terug. Nou weet ik niet of dat nu nog geldt, hoe lang het geleden is.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:43

waterafstotend is volgens mij niet gelijk als waterdicht ...
kans dat de leverancier dit zal gebruiken om hem niet te moeten wisselen ...

blub123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:26

terug naar de winkel of waterdicht laten wassen dat er weer een nieuw laagje overheenkomt!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:47

Oei waterafstotend, dat is idd niet waterdicht. Vrees dat het een probleem gaat worden.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:57

Winterdeken Palmer 500 grams gevoerd
Deze robuuste, waterafstotende 3000 mm en ademende allround-deken overtuigt door het 1680 denier sterke bovenmateriaal en de 500 g vulling.
De extra diepe loopsplit, het verlengde halsgedeelte en de afwezigheid van een rugnaad bieden ook bij slechte weersomstandigheden een goede bescherming voor het paard.
De borstsluitingen, kruissingels, bilkoorden en de grote staartflap garanderen bovendien de perfecte pasvorm van de deken.
Materiaal: 100 % polyester
Kleur bruin.

ik heb de deken ff voor je opgezocht en de tekst gekopieerd, je kunt wel verwachten, als je de tekst leest, dat deze deken geschikt is om te gebruiken als er een x een buitje komt. maarrrrr er staat winterdeken en waterafstotend. dit is dus geen outdoordeken die waterdicht is......

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:57

Oei , waterafstotend is een woord dat gebruikt wordt als iets niet waterdicht is... dat moet je ook echt zo lezen normaal gesproken.

(net zoals een makelaar die een huis "knus" noemt , dan is het dus een piepklein hokje :P )

Als er nergens echt het woord waterdicht of iets in die trant gebruikt wordt dan mag / kun je er ook niet van uit gaan dat het waterdicht is.....

Het stukje tekst dat je hier plaatst zie je ook veelvuldig bij lekkere winterjassen staan : dan blijken het ski-jassen te zijn die wel tegen sneeuw kunnen met die waterzuil van ze , maar NIET tegen een fatsoenlijke regenbui....

Ik vind het dan wel weer interessant dat je leverancier het blijkbaar wel raar vindt dat de deken niet waterdicht is :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 10:38

Nou even een update. De leverancier geeft nog geen antwoord, ze zouden wel druk zijn met de feestdagen dus heb ik het hef in eigen hand genomen. Ik heb de deken bij een wasserij professioneel waterdicht laten maken, en ik heb hem zelf ingespoten met waterstop.

Tot nu toe is hij gelukkig weer helemaal waterdicht. Heb is verder een erg fijne deken dus ben tevreden zo. Ik heb namelijk een probleem met de beugelriemen die ik heb gekocht bij dezelfde webshop (niet van bovenstaande site btw), die beginnen na 1 week gebruik allemaal scheuren te vertonen:
http://www.fotoserve.nl/~claudia/Marktp ... cf1346.jpg
http://www.fotoserve.nl/~claudia/Marktp ... cf1347.jpg

Het zijn enkele beugenriemen, die nieuw 47 euro waren, dus vind ik dit echt niet kunnen...
Heb er wel pech mee op het moment. Ik mag ze terug sturen en dan krijg ik nieuwe maar dat wil ik niet, heb al nieuwe gekocht omdat ik niet zonder riemen kon, dus sinds dien heb ik eigelijk niks terug gehoord....
Heb al voorgesteld om een tegoed bon te geven van de shop, maar heb nog niks terug.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 10:39

criollolover schreef:
Deze robuuste, waterafstotende 3000 mm en ademende allround-deken overtuigt door het 1680 denier sterke bovenmateriaal en de 500 g vulling.
De extra diepe loopsplit, het verlengde halsgedeelte en de afwezigheid van een rugnaad bieden ook bij slechte weersomstandigheden een goede bescherming voor het paard.
De borstsluitingen, kruissingels, bilkoorden en de grote staartflap garanderen bovendien de perfecte pasvorm van de deken.
Kleur bruin.

ik heb de deken ff voor je opgezocht en de tekst gekopieerd, je kunt wel verwachten, als je de tekst leest, dat deze deken geschikt is om te gebruiken als er een x een buitje komt. maarrrrr er staat winterdeken en waterafstotend. dit is dus geen outdoordeken die waterdicht is......

Ik heb hem echt gekocht als outdoordeken, bij die webshop staat dat er ook bij :)

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 16:49

Slecht dan dat er staat outdoordeken, want waterafstond is inderdaad voor een klein buitje. gelukkig is dat probleem nu opgelost maar niet netjes dat het vermeld staat als outdoor.
Qua beugelriemen heb je in principe gewoon recht op geld terug, tenzij het vermeld staat op de site dat er geen vergoedingen worden gegeven of bv een tegoedbon. Staat er niks moeten ze gewoon geld teruggeven.
Even een print screen maken als ht er niet staat, mischien staat het er na jouw klacht namelijk wel ;)

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:10

In de wet kopen op afstand staat beschreven dat je na aflevering je producten 7 dagen op proef hebt.
Deze deken is gebruikt, en dan geldt dat nweer niet.

De verkoper wekt door te vermelden dat het om een outdoor deken gaat het idee dat de deken waterdicht zal zijn.
Nu is gebleken dat dat niet zo is en is het een ondeugdelijk product.
De verkoper zal het product moeten vervangen :)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:15

ik heb het dit jaar ook gehad een regendeken dan die waterdicht is. na een klein buitje had ik al een nat paard. ik naar bedrijf gemailt hoe en wat. ja kon em terugbrengen en dan gingen hun hem testen of het zo was. kon een 2 a 3 weken duren. heb gezegt dat ik geen 2 a 3 weken kon wachten omdat ik de deken nodig had. heb uiteindelijk in de winkel een nieuwe gekregen

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:31

matasja schreef:
Slecht dan dat er staat outdoordeken, want waterafstond is inderdaad voor een klein buitje. gelukkig is dat probleem nu opgelost maar niet netjes dat het vermeld staat als outdoor.
Qua beugelriemen heb je in principe gewoon recht op geld terug, tenzij het vermeld staat op de site dat er geen vergoedingen worden gegeven of bv een tegoedbon. Staat er niks moeten ze gewoon geld teruggeven.
Even een print screen maken als ht er niet staat, mischien staat het er na jouw klacht namelijk wel ;)

De verkoper is verplicht om geld terug te geven, dit is onderdeel van de kopersbescherming. Ook al zetten ze in de voorwaarden dat ze dit niet doen of dat ze alleen een tegoedbon geven, dan wordt dit alsnog teniet gedaan door een wettelijk regel. Er zijn maar enkele uitzonderingen op deze regel maar dit in dit geval is het geval.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:43

CK88 schreef:
criollolover schreef:
Kleur bruin.

Ik heb hem echt gekocht als outdoordeken, bij die webshop staat dat er ook bij :)

Er staat idd niet dat de deken waterdicht is, echter er staat wel bij dat het een allround deken is, en dat bij slechte weersomstandigheden de deken een goede bescherming geeft aan het paard.
Ik had zelf de deken niet laten behandelen of behandeld, vooral omdat je er behoorlijk voor betaald hebt, en dat ook de beugelriemen niet goed zijn, krijg ik helemaal vraagtekens of deze bokker met webshop, wel goede artikelen verkoopt of is het toeval dat bij jou alles verkeerd gaat?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:53

Een waterafstotende deken krijg je nooit waterdicht!!
Als je bv een wterdichte deken hebt en je laat hem wassen incl waterafstotend, dan wordt ie niet meer waterdicht mee mocht bv de waterdichte laag stuk zijn. Rrn deken wordt nooit meer zo waterdicht als dat ie uit de fabriek kwam.
Het is idd zonde dat je het zelf hebt laten doen aangezien je dan ook geen garantie meer op de deken hebt....

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 21:35

Ik heb het geld van de riemen en het behandelen van de deken terug gekregen, dus prima service! De deken heeft bij mij geen tekenen meer vertoond van dat ie niet waterdicht is, dus de behandeling was voldoende :)