[WN] achtersingel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zondersokken

achtersingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 09:06

Het heeft vast een andere naam, maar wie van jullie gebruikt een tweede singel achteraan het zadel?
Wat vinden jullie het voor/nadeel?
Zit er te denken een bij te hangen zodat het nog beter op zijn plek blijft. Waar kan ik deze kopen en hoe heet het officieel?

rommulus

Re: achtersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:16

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:16

Die singel is enkel bedoeld voor extra versteviging bij koeienwerk, als je een beest van een paar honderd kilo aan de knop hangt is wat extra stevigheid wel prettig. Als je zadel zonder koe aan de knop al niet goed blijft liggen past het simpelweg niet goed en moet je met de zadelpasser om tafel om een te vinden die wel goed past.
Bovendien hoort een achtersingel niet strak te zitten, die moet erg losjes hangen. Zou dus als reguliere hulp dus ook niks uithalen.

Bij de foto's van deze link: [GVL-ITP] Zwarte tinker Helly @ 1e keer echt longe ook even goed het commentaar lezen. Daar wordt de back cinch dus niet goed gebruikt!

Hier een voorbeeld van gogle geplukt http://www.google.nl/imgres?q=back+cinc ... 29,r:0,s:0 Dan zie je ook direct waarom het als reguliere versteviging niet gaat werken.

zondersokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 09:29

heb er inderdaad inmiddels meer topics over gevonden toen ik eenmaal ontdekte hoe het heet dus hier mag wel een slotje op.

Wat betreft passen is mijn zadel prima en slechts een half jaar geleden aangemeten maar ik dacht misschien doet het net iets extra maar zo te zien heb ik dat met mijn recreatief rijden niet zo nodig. Bedankt voor de reactie

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:34

Ik hoop dat je wat met de info kan :D
Je zal niet de laatste zijn die zo'n singel gebruikt zonder te weten wat die nu exact doet

In principe hoort een western zadel gewoon vast te liggen
Maar nogmaals wat is de reden dat je hem wilde gebruiken ?

Wipt het zadel of schuift ie ? wat is het dilemma ?
Wie heeft hem aan gemeten ?
Misschien is het anders op te lossen

zondersokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 16:38

nou ja rommulus eigenlijk blijft het zadel ook prima liggen en nee het schuift niet flapt niet, past goed.
Maar ja er zitten van die riempjes aan om een back cinch aan te hangen dus dacht misschien heb ik er wat aan maar ik ga het niet aanschaffen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:34

Dan is het idd niet nodig
Mocht je ooit koeien werk gaan doen of de andes willen gaan beklimmen dan zou ik zeggen doen ;)
Je hebt nu een goede keuze gemaakt :D