verschil wintec met torrowgood

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

keona

verschil wintec met torrowgood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 22:17

ik hoop dat iemand mij kanvertellen wat het verschil is tussen wintec en torrowgoo.
zit er aan te denken voor onze pony een wintec tekopen,waarom betaalbaar en hoor er ook niet veel slechte dingen over.en ik wil geen zadelmarkt rotzooi kopen.maar nou lijkt torrowgood erg veel op wintec,zijnhier nu echt verschillen tussen.ook hoor ik graag ervaringen van mensen me een wintec/torrowgood op hun pony's.alle info is wlkom.ik wil gaan voor een wintec zinder caire met verwisselbare boom.alvast bedankt

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:23

Hi Keona,

Ik zou voor Thorowgood gaan!
Is een kunststof zadel van Engelse makelij. Prima kwaliteit zadel en met wol gevuld. M.n. de vulling is anders dan de cair vulling in de Wintec zadels. Cair lijkt niet optimaal te zijn in ons koudere klimaat (de Wintec zadels komen uit Australië en in dat klimaat doet cair het beter).
Succes!

Caroline
Flevo Horse Support

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:27

ik zou voor Wintec gaan. is gewoon een goed zadel. en behoud eigenlijk altijd wel zijn waarde. heb er meerdere gehad op verschillende paarden/pony's .je hoeft geen cair te kopen als je niet wilt.
Thorowgood verkoopt 2e hands niet goed.

Splendesco

Re: verschil wintec met torrowgood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:29

Ik zou ook voor een Wintec zadel gaan en dan gewoon wol gevuld, zijn wel fijne zadels voor die prijs.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 08:24

oke,ja zag in mijn post boven aan dat ik zinder,inplaats zonder geschreven had.ik wil zo wie zo geen met caire.dus ik zou alleen verschillen willen horen van de zadels met wol.maar zo als ik nu al lees met verkopen ,en het behouden van waarde,ga ik denk ik toch de wintec proberen.maar nog steeds mensen die tips hebben of allebei de zaels ooit geprobeerd hebben,vertel je ervaring

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 08:31

de torrowgood is heel 'plat' . Ik had het gevoel dat ik er zo voor of achter uit kon kiepen. Vond dat helemaal niet prettig! Omdat het een zadel is voor paarden met weinig tot geen schoft. Wintec heeft daarentegen nog enig stevige zit. Kan je niet een zadelmaker laten komen en beide zadels uitproberen?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:12

Ik heb beide liggen voor mijn pony's. Ik vind de Wintecjes zelf veel fijner zitten dan de thorwogoods. Ik vind de wintecs ook langer mooi blijven.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 09:13

oke bedankt heb net een wintec besteld,en ben benieuwd als deze binnen is en of deze dan goed ligt op onze pony.bedankt alvast

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:15

Hier ook wintec!
Hele fijne zadels, springzadel is op dit moment te koop omdat ik nooit spring, was ook een fijn zadel :j
Ik heb de 500 dressuur nieuw model, heb hem nu ong. 1,5 jaar en hij zit heerlijk! Beter dan mijn Rossner die ik eerst had.

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:26

ik heb nu voor de 2e keer een wintec gekozen, prima zadels als je het mij vraagt.
had eerst de vzh 500 het nieuwe mode , en nu de wintec icelandic voor mijn ijslander.
puur omdat het kopijzer te veranderen is, dit is natuurlijk DE oplossing met een jong paard.
en daarbij zijn ze heerlijk ligt!
persoonlijk vind ik de trorrowgood wat minder mooi dan wintec.