Ik heb voor mijn shet een tweedehands westernzadeltje gekocht zonder fenders. Ik wou er gewone beugelriemen aan hangen omdat het eigenlijk alleen maar moet dienen om te gaan wandelen met een kindje erop. Helaas zijn er geen haakjes aan het zadel waar ik die beugelriemen aan kan bevestigen ... Weet iemand hoe ik er toch nog de beugelriemen aan kan bevestigen ?
Op dezelfde plek als bij een Engels zadel zitten openingen waar je de beugelriem kan halen. Is waarschijnlijk iets lastiger dan bij een Engels zadel, ik help de riem het hoekje om met de haak van een hoevekrabber.
De fenders zitten om de boom heen, dus ik hoop dat je ertussen kan komen met je handen. Anders kijken of je er een strotouwtje oid tussendoor kan wurmen. Snap niet dat mensen een westernzadel zonder fenders verkopen
Frisko
Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-11 21:38
Moeten de riemen dan onder de boom heen naar de andere kant of moet ik midden de boom de riem overtrekken ? En drukt de riem dan niet op de paardenrug (of heb ik nu een totaal verkeerd beeld ?) ? Sorry, ben leek wat westernzadels betreft ...
crazycactus
Geplaatst: 12-12-11 07:56
De boom bestaat uit 2 bars dus aan elke kant eentje. Daar hoort de fender omheen te gaan.