oja... als mijn paard gewoon staat zit het voortuig gewoon langs hem en kan je het bij het haakje een beetje omhoog halen maar als hij galoppeerd komt er elke keer een lus in. de twee riemen naar het zadel zijn met elastiek.
Ik denk dat je je toppic anders moet neerzetten. Wat bedoel je met voortuig en wat is nou precies het probleem? Ik denk dat veel mensen niet reageren omdat ze je vraag niet snappen.
Als ik het voortuig vastgemaakt heb en mijn paard staat gewoon dan zitten die elastische riemen die naar het zadel gaan gewoon tegen hem aan en kan je bij het haakje aan het zadel nog wel omhoog halen.
maar als mijn paard galoppeerd dan komen er 'lussen' in en zakt hij soms een beetje. als hij dan gewoon weer stapt zit het voortuig wel weer op de goede plek volgens mij. ik heb nog nooit een voortuig gehad dus wist niet of het nou hoort dat het wat slapper is als hij in beweging is. mij leek het ook niet dat het echt strak moest zitten maar ik wist het niet zeker dus vandaar mijn vraag.
Dankje voor de duidelijkheid. Ik zie vaker dat het elastiek dan in een boogje zit met galoperen. Dat komt waarschijnlijk doordat het voorbeen meer naar voren gaat dan in de draf waardoor het ruimte heeft om in een boogje te komen. Zodra je in de draf ook al boogjes zit is ie gewoon te groot voor je paard.
Dromy16
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-11 19:58
Oke, in draf komen er niet echt boogjes maar flabberd (of hoe zeg ik het ) het wel.
Dromy16
Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-11 13:12
Dromy16 schreef:
Oke, in draf komen er niet echt boogjes maar flabberd (of hoe zeg ik het ) het wel.
Of zou dat kunnen komen doordat het elastiek is?
PanamaD
Geplaatst: 18-12-11 09:43
Dromy16 schreef:
Dan zal het gewoon zijn doordat het been in de galop meer naar voren gaat waardoor er een boog in komt. Niets ergs aan.