[WN] boomloos westernzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mloez

boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 15:03

Ik wil straks voor mijn quarter zodra hij ouder en uitgegroeid is weer een zadel op maat laten maken..
Maar tot die tijd ben ik aan het denken wat ik zou doen. Ik heb een licht Engels zadeltje om wat met hem te oefenen maar ik merk dat ik daar zelf gewoon niet lekker genoeg in zit om straks wat serieuzer te gaan werken met hem..
Uiteraard wil ik overstappen op een westernzadel, maar omdat hij nog behoorlijk groeit heb ik er weinig zin in om weer elk half jaar een ander zadel te moeten kopen omdat het oude niet meer past.
Ik was aan het denken om tot hij redelijk is uitgegroeid evt een boomloos westernzadel te kopen maar ik ben daar een enorme leek in.. en daarbij, vind ik veel gewone boomloze zadels spuuglelijk..

Kunnen jullie me boomloze westernzadels aanraden die qualitatief goed zijn en er ook daadwerkelijk als een westernzadel uit zien? Prijs is niet echt van belang..

Thanks!

opisop_shop

Re: boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:04

barefoot heeft wel boomloze westernzadels als het goed is, kijk even op www.boomloosrijden.nl of pb pmarena eens.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:19

je kunt ook eerst een testzadel proberen,dan kun je kijken of het je wel bevalt :j
testzadel kun je ook aanvragen via de site die opisop al doorgaf.

ik heb zelf de barefoot arizona getest en ik vond het zadel prima zitten.

foto:
http://i272.photobucket.com/albums/jj17 ... 0006-1.jpg

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:38

Bob Marshall is gewoon een super kwaliteit, maar ja hangt ook een prijskaartje aan. Ik heb er zelfs nog 1 te koop, zie onderschrift :+ Een zadel wat erg zijn waarde houdt en gewilt bij verkoop.
De Debra Sibley is ook erg goed.
klik voor foto
Ik ben er zelf zeer over te spreken. Heb ook een jong paard en geen zin elk half jaar een nieuw zadel te kopen ;)
Of de "nieuwe" Circle Y boomloze.
klik voor foto
Heel fijn zadel die imo niet onderdoet voor de BM. Heeft alleen 1 nadeel, daar is er nog maar 1 van in europa O:) En nee die is niet te koop :D Die moet je rechtstreeks in de USA bestellen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:38

Startrekk western zadel.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:40

De Startrekk Western is ook een mooi zadel. Goede kwaliteit en met verwisselbare fork zodat het met je paard mee kan groeien. Zowel in een gewone als in een korte versie te krijgen. Op mijn site kan je plaatjes vinden, onder het kopje Startrekk.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 17:00

De Barefoot Missoula Nut en Virginia Rose vind ik al acceptabel qua uitzien :) De Arizona Nut ook wel, dat het boogje achter wat verhoogd is zou niet slecht zijn voor mijn rug :)

@Rina,
De Bob Marshall zadels hoor ik indd veel goede dingen over, maar ik vind het zo lelijk dat er geen 'normale' fenders aanzitten :o stoort me echt gigantisch aan die zadels, voor de rest vind ik ze wel mooi.. Die Debra Sibley ziet er wel mooi uit :) in wat voor richting zitten die qua prijs? De site opent bij mij niet..

@melrovers; heb net even op je site gekeken.. zadels zijn indd ook niet verkeerd, maar ik vind roundskirts niet mooi..

Krijg je als je al 2 zadels custom hebt laten maken, dan word je erg kieskeurig :o

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:47

Mloez schreef:
Die Debra Sibley ziet er wel mooi uit in wat voor richting zitten die qua prijs? De site opent bij mij niet..

De DS moet je even anders dan normaal zoeken :+ Die wordt nl gemaakt in samenwerking met Panthercanyon ;) Hier de link http://panthercanyonsaddlery.com/debra_ ... ddles.html Kwa prijs moet je Mac even een PB sturen, de mijne heb ik 2e hands van haar overgenomen :D Zij heeft em in Amerika gekocht.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:22

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:26

Ik ben heel tevreden over mijn Bob Marshall.
Op een Barefoot (Arizona) heb ik maar een keer gereden, dus echt uit gebruikerservaring kan ik niet spreken, maar gebaseerd op deze eenmalige ervaring vind ik een Barefoot kwalitatief niet vergelijkbaar met een Bob Marshall, maar goed de prijsklasse is ook niet vergelijkbaar, is maar net waar naar je op zoek bent.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 21:18

@troi; bedankt voor de link :)

@stelvio; prijs maakt me niet veel uit ;) wil gewoon een zadel dat straks een tijdje goed past ipv maar een paar maanden, en dat ik ook nog mooi vind. En de BM vind ik gewoon niet mooi..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:25

Ik ben al jarenlang gelukkig met mijn western barefoot Nevada :j. De Arizona is ook heeeeeel mooi vind ik, maar minder geschikt voor mijn doel; trektochttassen eraan hangen. Anders had ik de arizona wel genomen :D

De Nevada's zijn 2e hands wel te vinden, maar ook nieuw, en ook de Arizona.

Mijn eerste nevada daarvan vallen soms de fenders uitelkaar (slijtage van de stiksels) en dan breng ik ze naar de zadelmaker en laat ze weer fixen. Het zadel is eigenlijk al een beetje af, om te zien dan, ipv dat ie mat is, glimt ie helemaal van het rijden :+ _O- en ziet er een beetje stakkerig uit; versier sliertjes zijn een keer opgegeten door mijn babypaard en zo'n ijzeren ding is er een keer afgegaan, maar ja ach.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:35

moet het perse boomloos ?
een fabtron zadel is ook een mooie tussenstap.
bonnigje heeft er nog 1 te koop !

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 00:21

Nee hoor, het moet niet, ben gewoon n oplossing aan t zoeken :) fabtron zadel had ik ook al gezien, maar wat is daar 'anders' aan? Was toch n deel kunststof niet? Maar dan hou ik toch hetzelfde probleem mbt passende boom?

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 16:07

Iemand trouwens ervaring met de Freemax zadels? die kwam ik ook nog tegen en zien dr ook als normale westernzadels uit..

*edit* zie dat daar al een heel topic van is :+
Laatst bijgewerkt door Mloez op 11-12-11 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Essterretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:11

Ik heb een bobmarshall en dit zadel bevalt mij uitstekend.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:07

Ik heb de jaren met een startrekk gedaan en ben er goed tevreden over
Heb er nu een op maar dus staat de startrekke te koop