Ervaringen Epplejeck Allerdo dressuurzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Akke_sSpring

Ervaringen Epplejeck Allerdo dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 11:56

Ik ben aan het overwegen om een Ej Allerdo dressuurzadel aan te schaffen voor mijn jonge Friese merrie met een boommaat van 34 cm (wintec witte boom) en een korte rug.

Heeft iemand ervaringen met de kwaliteit van het leder en het zadel in het algemeen??

Hoor het graag!!

Daantje96

Re: Ervaringen Epplejeck Allerdo dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:07

Ik heb er ervaring mee,
Het kwaliteit van het leer vond ik slecht.
Ik heb 2 weken met het zadel gereden, en toen ik op wedstrijd kwam is er bij mij 1 van de singelstoten spontaan afgebroken(ik heb het zadel meerdere keren met zadelzeep gepoetst en een keer of 3/4 ingevet,).
Ik had de beugels onder het zweetblad en ook onderaan zaten al helemaal witte/grijze slijtage plekken.
Dus nee, ik ben er niet tevreden over geweest.

Ik ben toen voor een tweedehands KN allegro gegaan. ( de ej allerdo is een namaak daarvan).
Nu heb ik inmiddels 4 friezen gereden en een e-pony en het zadel ligt op alle paarden super!

voor meer info mag je even pben

Akke_sSpring

Re: Ervaringen Epplejeck Allerdo dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 08:37

Dank je wel voor je reactie. Ik heb inmiddels het zadel van een stalgenoot overgenomen, een Kent en Master, deze kan ook nog 3 maten groter dan de wintec die op haar wijdst zat, dus deze blijft hopelijk voorlopig.