Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maarre een hele lieve bokker heeft aangeboden om te komen kijken vandaag
zij is zadelmaker dus ben benieuwd wat zij ervan zal zeggen! idefix4 schreef:Mijn eerste gedachte is ook dat het zadel te breed is. Anders gebeurt dit niet. Ik zou het toch nog een keer aankaarten bij de zadelmaker. Misschien mist je paard nog bespiering, maar dit lijkt me ook niet echt iets wat je met een bontje op kan lossen.
)
Engelse makelij en maatgemaakt op Des en de Dartmoor. Die van de Dartmoor past zelfs op Des. Die van Des lag goed op de Irish Cob. En ze schuiven echt níet. Dus ik blijf toch zeggen, dat je zadel dan echt niet goed past. Ik weet gewoon zeker dat het beter kan. Alledrie zijn het heel rondgeribte paardjes met weinig schoft. En de Dartmoor loopt vaak en is voor zijn soort ook aardig bespierd.
tot ik mn schuimpad heb, en snel sparen voor een nieuw zadel zodat mn paardje met een goed zittend zadel kan lopen 
idefix4 schreef:Thorowgood is idd een heel goed merk. Ik heb er eens één echt passend op een Bels zien liggen. Ze hebben ook een leren uitvoering volgens mij. Die heeft een andere naam. De prijs valt me idd mee. Zo goedkoop heb ik ze nog niet gezien.
_Dune_ schreef:Wat lief dat die bokker is komen kijken naar jouw zadel! Thorowgood heeft inderdaad een lijn voor de bredere paarden (die met de vierkante lepel). Ik heb er laatst ook een voor mijn tinker aangeschaft, een T8, deze heeft een lederen zitting wat dus net iets meer ademt dan kunststof. De T4 is hetzelfde model, alleen dan kunststod met suede en zijn nieuw zo'n 500 euro. Ik denk dat het zeker de moeite waard is om eens te passen. Succes met je zoektocht!
maar hoor en lees ook alleen maar goede reacties over de thorowgood dus ga daar wel voor kijken ja
en dank je wel!