ik ben opzoek naar een nieuw zadel. Ik zie door de bomen het bos alleen niet meer, daarnaast heb ik ook alleen ervaring met het merk kieffer daarom hoop ik dat iemand hier mij een gouden tip kan geven.
Momenteel ben ik in het bezit van een kieffer veelzijdigheidszadel die neigt naar een springzadel. Ik ben tevreden over het zadel en wil het ook aanhouden maar dit zadel heeft toch wat nadelen. Ik heb de laatste jaren door een val van een paard veel rugklachten gehad, het is snel stijf en ik voel snel een 'zeurende' pijn. Ook staat mijn ruggengraat bij mijn ruggengraat iets scheef, daardoor is het moeilijk voor mij om recht te zitten. Ik zoek dus een dressuurzadel dat zacht is, diep zit en lekkere dikke wrongen heeft zodat het mij een beetje kan helpen om recht te zitten. Budget is 600-700 euro, ik hoef niet over twee weken een nieuw zadel. Het is meer iets over een langer termijn omdat ik heel zeker van de koop wil zijn en ik als arm scholiertje het zelf gedeeltelijk moet ophoesten en dus liever wat langer spaar.
Ik heb natuurlijk al wat rondgeneusd op het internet en er zijn merken die mij aanspreken: Bates, Prestige, Anatomica, WoW en Hulsebos en ik ben er achter gekomen dat mijn smaak wel een prijs kaartje heeft. Maargoed, is niet anders. Ik ben dus zeker gezien het budget op zoek naar een aardig tweedehandsje. Deze wil ik niet via markplaats aanschaffen aangezien wij geen trailer en trekhaak hebben en dus ons paard moeilijk kunnen verplaatsen (tenzij het zadel dicht in de buurt word verkocht). Ik woon overigens in Amersfoort, Country Mill in Nijkerk leek mij ook wel een aardige.
Dus, wat is een geschikt merk en waar kan ik deze vinden?

)