wintec VS kent & masters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

wintec VS kent & masters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 13:34

naar welk merk gaat jullie voorkeur uit en waarom?

Zo ook Cair of wol?

ik bijt me niet vast op 1 bepaald merk, waarschijnlijk komt de msfc passer langs maar voorkeur gaat uit naar kent en masters of wintec

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:08

Kent & Masters!! Wolgevuld is een betere optie in ons klimaat dan cair. Kent & Masters is overigens een leren zadel, dus niet vergelijkbaar met synthetisch Wintec. De synthetische variant van Engelse makelij is Thorowgood. Ook wolgevuld en van prima kwaliteit.
Caroline
Flevo Horse Support

_Aurora_

Re: wintec VS kent & masters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:12

Kent & masters. maar eerlijk gezegd vind ik het nogal appels met peren vergelijken.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 23:07

_Aurora_ schreef:
Kent & masters. maar eerlijk gezegd vind ik het nogal appels met peren vergelijken.

ja ik weet dat wintec van kunststof is maar ik ken niks van kwaliteit naar mijn mening is wintec wel beter dan een lederen zadel van zadelmarkt daarom hier mijn vraag

SmaaiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 09:07

Mijn voorkeur gaat uit naar Kent & Masters. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Is een leren zadel met wol en prolite gevuld.
Zit lekker (maar dat is persoonlijk). Goed verstelbaar. Keuze uit meerdere modellen.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 09:15

Ja wintec is zeker beter dan een leren zadel van de zadelmarkt.
MAAR kent & masters komt niet van de zadelmarkt. Het zijn prima zadels, goed passend te maken. Fijne leer kwaliteit en ze zitten ook nog eens lekker.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 09:16

Wat ik wel alleen heb, is dat m'n laars erachter blijft hangen, maargoed het zadel is dan ook niet voor mij, maar van m'n zusje, dus ik zit er toch maar een keer of 6 per jaar op.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 09:19

Ik zou kijken naar wat het beste ligt op je paard. Je kan ook Thorowgood overwegen, dat is ongeveer hetzelfde zadel als Kent&Masters, alleen dan kunsstof en daardoor lager geprijsd.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 09:23

Ik zou booral goed kijken naar wat op je paard past. Zowel wintec als thorrogood lagen bij mij niet fijn.

Krnt en masters is niet van de zadelmarkt en ook wel een iets andere prijsklasse.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 23:03

ja ik wilde in men post bedoelen dat ik info zoek over deze zadels want niet alle ledere zadels zijn beter als wintec, vb zadelmarkt, ik weet wel dat kent en masters niet te vergelijken is met wintec maar ik wil wel het verschil weten tussen deze 2 merken want de ene zegt dat wintec beter is en de andere zegt van kent en masters, ik ben ook naar de bates gaan kijken, maar deze is nog een klasse duurder dan de kent en masters, hier ervaring mee?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:05

Bates is de lederen variant van Wintec, zoals Kent&Masters de lederen variant van Thorowgood is.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 00:49

Gewoon kijken wat voor jou en het paard past. Ik wilde ook wintec maar dat ging echt niet.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 08:23

ik ben gisteren in de ruitershop geweest, zij vertelde me dat wintec dan weer beter was, ze gaven me de raad om dan voor de bates te kiezen, deze zijn wel veel prijziger maar is dit exact dezelfde kwaliteit als wintec? of enkel lederovertrokken?

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 09:15

Ik zou sowieso een zadelmaker voor advies vragen en geen ruitershop. Maar volgens mij wil je een zadel kiezen zonder te kijken of het uberhaubt kan. Veel succes in ieder geval. Ik raad je alleen aan gewoon een zadelmaker met verschillende zadels te laten komen en dan te passen en zelf te voelen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 12:08

de ruitershop heeft een eigen zadelpasservice en zadelmakerij, zij herstellen dus zelf de zadels, heropvullen enzo! en of ik een zadel wil kiezen zonder te kijken of het past is helemaal niet correct! ik heb ondertussen verschillende zadels geprobeerd en heb een zadelpasser van msfc gecontacteerd maar zij heeft 3 merken die me aanstaan en daarbij zit de kent en masters daarom hier mijn vraag, zij brengt zowiezo verschillende merken mee, ik was gaan info vragen in de ruitershop over wintec ook, deze kan ik dan meenemen om ook te passen daarom hier mijn vraag!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:07

Vraagje: verkoopt die ruitershop ook kent & Masters of alleen wintec??

Als ze alleen wintec verkopen zullen ze altijd zeggen dat deze beter is. Mijn voorkeur gaat uit naar de kent& Masters. Veel beter ontwerp.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:18

Waarom vind de ruitersportzaal de wintec beter dan de kent&masters? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Persoonlijk vind ik dat er over het ontwerp van kent&masters veel beter is nagedacht dan de wintec.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 16:52

ze kenden in eerste instantie het merk niet, daarna hebben ze het opgezocht en gezien dat het een 'ondermerk' is van thorrowgood, ze zeiden me dat ik dan beter voor wintec kon gaan of als ik leder wilde de bates, omdat deze een zeer goede service geven en thorrowgood niet zeiden ze mij, ik ben nog aan het wachten op de mail van de zadelpasser...

mijn vraag stel ik hier dan ook omdat ik het merk ook niet ken, met wintec heb ik al gereden en goede dingen over gehoord, maar ik hou meer van leer, maar bates vind ik toch duur in verhouding tot kent en masters

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:57

Ondermerk is ontzettende flauwekul. Ik snap dat ze wintec beter vinden omdat ze dan aan je kunnen verdienen.

De Kent en masters en ook de fairfax komen uit deze fabriek maar zijn juist de duurdere uitvoeringen.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:49

ik vind het ook de grootste flauwekul, het is absoluut geen ondermerk van Thorrowgood en zou er ook niet over oordelen als ze het zelf niet in de winkel hebben. Ikzelf vind de kwaliteit dan ook een stuk beter dan wintec, als ik het lastig vergelijken met kunstof.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:28

K&M is juist beter dan Thorowgood :))

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:29

K&M natuurlijk, is ook niet vergelijkbaar met Wintec vind ik.