Dressuurzadel wintec isabell Werth

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lauradia

Dressuurzadel wintec isabell Werth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 12:56

Ik weet niet waar ik dit onderwerp kan plaatsen dus doe het hier maar :)

Heeft iemand dit zadel/ ervaring mee met dit zadel?

Wat zijn jullie ervaringen?
Misschien even dit: Zou voor het rijden van een fries zijn.

Alvast merci'kes!

Elles

Re: Dressuurzadel wintec isabell Werth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 22:19

RT-P >> HAR

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 04:21

Ik heb mijn arabiertje altijd gereden met een Wintec Isabell Werth. Vond het een super goed zadel, heb er altijd graag mee gereden. Makkelijk in onderhoud en het zat ook heel goed. Zou ik terug een paard kopen dan zou ik geneigd me er terug één aan te schaffen. (of mss als het budget het toelaat de lederen Bates-versie)

MoBi90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:19

Ik heb hem ook! Maar ik ga hem verkopen, dus bij interesse..;) haha, nee niet voor friezen!
Ik heb er nu een heleboel friezen mee gereden en bevalt mij eigenlijk niet voor deze paarden. Heb er ook de breedste boom in (de witte) en hij blijft naar voren schuiven of naar een kant hangen, met bontje, zonder bontje, dik dekje dun dekje, het maakt geen bal uit! Dus ik zou het niet doen als ik jou was..
Ik weet niet wat je budget is, maar kijk eens voor een euroriding diamant, of een MFSC zadel. Ook kieffer ligt vaak goed! Als je maar zorgt dat er een brede boom inzit, 33 cm of breder..
Succes

Ik heb trouwens de wintec isabell werth pro cair, er zijn ook mensen die heel tevreden zijn met dit zadel voor een fries maar ik dus niet..

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 08:45

Ik heb vorige week een uitgebreid verhaal aangehoord van een zadelmaker over alle types zadel die hij had liggen en deze vertelde me dat de oude wintecs op een vrij rechte boom zijn gemaakt en dus goed pas te maken waren op o.a. friezen, maar sinds een paar jaar is de vorm van de boom veranderd naar een meer ronbd lopende boom en dat is een ramp voor de meer stevige types met een rechte rug. In die winkel adviseren ze Kent & Masters als alternatief. Wel van leer, maar het kopijzer is te verangen evenals de de singelophanging en de kniewrongen. Zag er echt heel erg goe duit en zat heerlijk (op de bok dan).

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 08:47

Mrijn,ik heb juist de omgekeerde versie.
Mijn ervaring is dat de oude modellen op een ronde boom gemaakt zijn.
Deze liggen vaak achter wat los en zijn vooral geschikt voor paarden met een wat gezonken/diepe rug.
De nieuwe wintec IW heeft een wat rechtere boom en ligt dan ook heel anders en sluit vaak beter aan.
Hij zit overigens geweldig!
De pro is niet te vergelijken met de duurdere IW.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:43

Haha Ambre, lekker verhaal dan weer dat ze me bij Superhorse hebben verteld. Zelf passen (met behulp van een goede zadelpasser) en proberen lijkt de beste tip...

lauradia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 20:31

dank jullie voor de leuke antwoorden!

Ik heb nu 3 testritten met het zadel gedaan; op 3 verschillende dan wel; en ben heel tevreden met het zadel; zat ook erg goed.

Ik ga het nemen; aangezien het voor de recreatie meer is; en niet voor wedstrijden :)

Bedankt voor jullie reacties *\o/*

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:37

Fijn dat hij goed bevalt! Ik heb hier ook 1 liggen omdat ik toch veel wisseling heb in paarden en ook heb staan voor training en verkoop. Mijn ervaringen zijn dat het een no go is voor paarden met veel schoft. Helaas hebben veel paarden die ik hier heb staan dat en als ik een smallere boom pak om bovenin ruimte te krijgen gaat hij in de schouder knijpen. Voor de wat bredere paarden is hij perfect! Heb hem nog maar op 1 fries gehad van een leerling en daar paste hij fijn op.

Ik heb ook de pro met Cair en de dikkere stoten zijn heerlijk!! (kan je los kopen)

maggie37

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:06

Heb net een wintec isabell tweedehands voor onze fries gekocht en hij past niet. Ik zou een zadelmaker laten komen dan heb je in ieder geval geen miskoop zoals ik!

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:18

Ik heb er een. Voor jonge paarden erg fijn, met name de onstuimige types ;), zadel heeft een erg vaste zit namelijk. Dus dat heeft mij wat vlieglessen bespaard. Het is makkelijk en licht, simpel in onderhoud. Past naar mijn ervaring op veel paarden. Maar zo is het niet een zadel dat zich als leder naar het paard vormt, maar de bomen zijn wel te verwisselen. Dus als je paard nog groeit is daar nog wat voor te regelen. Ik vind wel dat je weinig fysiek contact hebt door het zadel. Als je niet een enorm budget hebt is het een fijn zadel en zeker handig voor een jong paard dat nog niet helemaal optimaal in z'n spieren zit. Maar als je de mogelijkheid tot een iets meer kwaliteits lederen zadel zou ik dat persoonlijk doen.

lauradia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 19:37

Ja; ik heb nog een veelzijdigheidszadel van goede kwaliteit; maar dit zadel dient inderdaad voor jongere paarden; dat ik geen "prul"zadel heb; dat ik nog wat kan aanpassen
. Het zadel past voor het moment goed; en heb inderdaad gemerkt dat het goed vast zit :D