Singel voor rondbuikige gevoelige merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Singel voor rondbuikige gevoelige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 12:40

Ik ben een bestelling aan het plaatsen en twijfel of ik deze singel zou mee bestellen. Vraag me af of iemand een ervaring heeft met deze singel van het Spaanse merk Marjoman die ook zadels produceert:
http://www.marjoman.helcom.es/complementos/images/complementos04.jpg
Ik las ook veel over de FRA supersingel en vroeg me dus af wat ik het best kon bestellen. Deze speciale equisoft singel, de FRA supersingel of een gewone anatomisch voorgevormde singel. Ik hoorde dat een katoenen koord-singel zonder elastiek nog het beste is, maar weet dus niet of dit zo is. Ik weet dat een goede singel heel belangrijk is, dus ik hoopte op wat advies vooraleer ik m'n centen uitgeef.
Mijn merrie is zeer rond, heel gevoelig, het zadel die ik gebruik is ofwel spaans ofwel de boomloze trekker pro endurance.

3uitenbeenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:22

Hoi,

ik kan je wel vertellen over de supersingel, maar niet over de anderen.
De supersingel is super doordat hij volledig uit elastiek bestaat en daardoor 'paardelastisch' is; wij krijgen hem zo niet uitgerekt, maar de singel beweegt wel mee met de buik van het paard. De rek gaat er niet uit doordat hij volledig van elastiek is.
Bij mijn vorige paard gebruikte ik een zacht lederen singel en hij was gevoelig. Ik ging over naar het huidige paard, blijkbaar nog gevoeliger, met de FRA supersingel geen last van schuurplekken meer.
Hij lijkt scherp, maar doordat de singel zo plat is, ook weinig kans dat het velletje van je paard klem komt te zitten.

Ik gebruik hem, ben zeer tevreden en verkoop ze nog ook!

www.buitenbeen.nl

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 11:27

Maroesjka schreef:
Hoi,

ik kan je wel vertellen over de supersingel, maar niet over de anderen.
De supersingel is super doordat hij volledig uit elastiek bestaat en daardoor 'paardelastisch' is; wij krijgen hem zo niet uitgerekt, maar de singel beweegt wel mee met de buik van het paard. De rek gaat er niet uit doordat hij volledig van elastiek is.
Bij mijn vorige paard gebruikte ik een zacht lederen singel en hij was gevoelig. Ik ging over naar het huidige paard, blijkbaar nog gevoeliger, met de FRA supersingel geen last van schuurplekken meer.
Hij lijkt scherp, maar doordat de singel zo plat is, ook weinig kans dat het velletje van je paard klem komt te zitten.

Ik gebruik hem, ben zeer tevreden en verkoop ze nog ook!

http://www.buitenbeen.nl

Ik denk dat er bij mijn tweedehandse trekker zadel een FRA singel zit heb ik gisteren gezien, ik ben het niet zeker, is een kort model. Ik ga deze eens testen. Bestaat dit ook in langere versie?

3uitenbeenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:04

Ja, hij is er in veelzijdigheid, dressuur en western...