Je kan ook een 100 grams staldeken als onderdeken gebruiken. Deze hebben zelf kruissingels en blijven daardoor vaak beter zitten dan een gewone onderdeken.
De onderdekens (liners) van Horseware hebben dan weliswaar geen uitsparingen voor (kruis)singels, maar door de pasvorm blijven ze wel uitstekend liggen. Ik heb nu een liner los onder mijn deken liggen, alleen de clipjes aan de achterzijde vastgemaakt aan de oogjes voor de bilkoorden en schuiven doet hij echt niet. En die zijn in diktes van 100 t/ 400 grams aan toe te krijgen.
Misschien is dat een optie voor je? Al is het niet helemaal waar je in je openingspost naar vraagt.
jwbos
Geplaatst: 09-12-11 08:45
Wellicht is dit iets voor je:
Gemaakt van een 70 Denier Nylon Buitenkant, 180 grams fibervulling en een 70 Denier voering. Het matriaal ademt goed en blijft hierdoor niet vochtig. De Beensingels van de bovendeken gaan door verstevigde uitsparingen en zorgt ervoor dat de onderdeken perfect op z'n plaats blijft. Deze deken heeft een gesloten voorkant.
@jwbos, die had ik inderdaad gevonden. Maar ik ben bang dat dat wat de dik wordt. Paard heeft nu 350 op en wil er nog een onderdeken bij voor als het echt gaat vriezen.
Ik ben ook opzoek naar zo'n deken, blijf het even volgen. heb al wel wat dingen gehoord dat je het er zelf op kan maken, maar helaas ben ik niet zo creatief;p
Waar je wel erg in moet hebben bij zulke onderdekens, dat je sibgels van je buiten deken door de buitendeken heen gaan (zoals bijv. bij HH dekens, anders miet je onderdeken een flink eind uitstekeb om de sinfels passend door je deken heen te krijgen. En dat betekent weer dat je onderdeken nat kan worden bij donderjagen op een natte ondergrond of liggen op natte ondergrond.
Denk dat dat wel mee valt. Ik heb een premiere deken. De singel word vastgemaakt aan de binnenkant van de deken. Er hangt dus nog een "flap" overheen.
Ik heb er nu een fleecedeken onderliggen, dit gaat ook goed, fleecedeken is alleen iets langers als winterdeken, dus mag niet in de regen naar buiten......