Er zijn ontzettend veel verschillende winterdekens op de markt. Nou vraag ik mij af, waar letten jullie op tijdens het aanschaffen van een deken? Wat maakt nou echt de doorslag?
Ik vindt de pasvorm belangrijk en dat hij scheurvast is en wind en waterdicht. Kleur en merk vind ik niet zo belangrijk.
Leonieke
Geplaatst: 07-12-11 12:32
Een echt goede deken zou meer van deze opties moeten hebben .
Pasvorm en materiaal (niet alleen het aantal Dernier maar ook de kwaliteit van het materiaal, hoe het ademt enz. enz.) vindt ik het allerbelangrijkste.
Een mooie deken of een goed geprijsde deken is leuk, maar naar mijn idee minder belangrijk. Je pony leeft eronder in de winter, en ik denk dat hij blijer wordt van een comfortabele deken in een lelijke kleur dan een hele mooie deken die schuurt en niet lekker zit.
Het liefst wil ja natuurlijk een goede, comfortabele deken van goed materiaal die óók mooi is .
Het belangrijkste vind ik van een deken dat het de juiste pasvorm heeft, daarna kijk ik naar de sterkte, hoeveel grams en of het wind- en waterafstotend is.
Merk kijk ik bij dekens trouwens wel vrij snel naar, aangezien dat vaak ook wat zegt over kwaliteit. Kleur maakt me niet uit, donkerkleurtje is handig maar niet noodzakelijk
Ik heb pasvorm gekozen, omdat mijn pony een fijne bouw heeft wat dat betreft...Daarna kijk ik naar de warmte/waterdicht-heid, en vervolgens naar de denier...
De reden dat er maar 1 optie kan worden gekozen, is omdat ik benieuwd ben welke optie nou de doorslag geeft bij de aanschaf. Ik snap dat pasvorm, sterkte, waterdichtheid enz. allemaal erg belangrijk zijn, maar wat zorgt er nou echt voor dat je voor een bepaalde deken gaat?
Bedankt voor jullie antwoorden!
timokyana
Geplaatst: 08-12-11 11:18
Hoeveel denier is belangrijk bij een winterdeken voor 24/7 buiten?
Voor mij speelt vooral een rol; Een lange levensduur, een comfortabele pasvorm, bestand tegen extreme weeromstandigheden en ik wil graag een deken waar ik eenvoudig een hals op kan zetten bij koudere weersomstandigheden.
Kleur of merk interesseren me niets, overigens heb ik nooit begrepen waarom sommige merken zulke idiote kleurencombinaties gebruiken... Mijn ervaring leert toch wel dat de meeste gewoon een meer sobere kleur prefereren (Zwart/bruin/grijs/donkerblauw/bordeauxrood/aardeteint etc)
Persoonlijk zweer ik bij AMIGO; Goede prijskwaliteits/verhouding, altijd leuke kleuren, zeer sterk en tegen heel veel bestand. Toen mijn paarden gisteren met die storm buiten stonden in windkracht 9, bleven ze perfect liggen en wapperde niet eens op. Ideaal!
Marije_jiplover
Geplaatst: 09-12-11 09:45
Heb gestemd op pasvorm, maar waterdichtheid is ook heel belangrijk voor mij, ivm 24/7 buiten staan.
Maar tussen alle gegarandeerd waterdichte dekens is pasvorm wel het belangrijkste selectiecriterium. Slechte pasvorm geeft overlast aan je paard, schuurplekken, inregenen, opwaaien, etc.
De pasvorm, zodat het deken mooi ligt en niet gaat schuren
Tammy_
Geplaatst: 12-12-11 14:09
Eigenlijk meerdere opties, namelijk pasvorm, sterkte van de deken (en dus niet iedere herfst een nieuwe moeten kopen) en water-en winddichtheid vind ik erg belangrijk, en daar wil ik ook best wel voor betalen.