Gelpad waar liggen op de rug?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Gelpad waar liggen op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 15:53

Hallo bokkers, :)

Tijdelijk wil ik een gelpad onder het zadel van mijn paard gaan leggen omdat ze een gevoelige rug heeft en dit goed de druk verveelt.
Ik heb er 1 dekje onder 't zadel liggen maar mijn vraag is: Waar moet de pad liggen? Meteen op de rug en dan 't dek en zadel of eerst 't dek, dan de pad en dan 't zadel?

Verder geen commentaar waarom ik dit gebruik alsjeblieft! Om vergissingen te voorkomen.

Het gaat om zoon pad:

Afbeelding

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:04

tussen dekje en zadel. maar ik zou het maar tijdelijk gebruiken en als de problemen blijven, ene zadelmaker laten komen en/of een dierenarts.
door er een gelpad tussen te doen, kan het zijn dat het zadel ook wat nauwer wordt. (hoe legt je dat uit :o ).
er komt natuurlijk na je zadeldek nog een laag tussen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 16:08

Tieme schreef:
tussen dekje en zadel. maar ik zou het maar tijdelijk gebruiken en als de problemen blijven, ene zadelmaker laten komen en/of een dierenarts.
door er een gelpad tussen te doen, kan het zijn dat het zadel ook wat nauwer wordt. (hoe legt je dat uit :o ).
er komt natuurlijk na je zadeldek nog een laag tussen.

Oke bedankt. De pad is wel wat te klein als ik de pad iets meer naar achter leg niet dat het zadel kan 'kantelen' hoor maar zou dat helpen om de boom niet te nauw te maken?

mirror666

Re: Gelpad waar liggen op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:27

Je hebt ook gelpads met ruggengraatvrijheid!
Over de positie laat ik mij niet uit.
Maar ze zijn er dus ook met vrijheid op de rug. Zoeen als jij laat zien zou ik niet gebruiken. Die met ruggengraatvrijheid gebruik ik zelf weleens, maar ik rijd met een boomloos zadel

PanamaD

Re: Gelpad waar liggen op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 17:47

Heel erg bedankt! Ik zal eens kijken naar een pad met rug vrijheid als ik een keer met de pad heb gereden en ze loopt er fijner door. FHS ik ga gauw eens op je site kijken :)