Na heel wat getob probeer ik het maar via deze weg.
Twee maanden geleden heb ik een euroriding zadel ( titan) gekocht voor mijn paard. Na een tijdje begon ze te staken,
wat ze nooit heeft gedaan en ook helemaal niet in haar karakter zit. Ze kreeg een bult op haar schoft en ik dacht eerst dat het
aan haar deken lag. Na het kopen van een nieuwe deken toch erachter gekomen dat het zadel niet goed was.
Hierna heb ik van Rijs gebeld en heeft hij gekeken. We zijn tot de conclusie gekomen dat mijn paard te veel beweegt,
waardoor ze haar buik optrekt en hierdoor wordt ( met mij in het zadel) de boom verbreedt. Doordat deze dus te slap is
komt hij op de rug van mijn paard en hier kreeg ze last van. Ik ben nu al bijna 2 maanden haar rug aan het ontlasten en
doe longeren. De bult is bijna helemaal weg, en de zadelmaker komt binnenkort.
Nu ben ik eigenlijk benieuwt of iemand een zadel weet voor mijn type paard. Ik heb nu al zoveel zadels geprobeerd en
niets past!
Even een beschrijving van mijn paard:
- Hoge schoft
- Ronde ribben
- Boommaat 32 van een prestige zadel ( denk dat dit een normale tot wijde boom is)
- Lage rug
- Dakjes rug, dus niet plat
De meeste zadels passen niet omdat de kussens niet goed aansluiten en het zadel hierdoor klappert.
De zadels die ik al heb geprobeerd en dus niet passen zijn:
- Kieffer lusitano
- Prestige top dressuur
- Sommer
- Frank Baines Elegance
Nu ben ik wel op zoek naar een zadel met een super goede stevige boom en dus niet vergelijkbaar met die van euroriding.
Bedankt voor het lezen
Ik zit met smart te wachten op reacties!