Welk zadel ( hoge schoft)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

waikiki_6

Welk zadel ( hoge schoft)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 14:59

Wie kan mij helpen met het zoeken van een fijn en goed zadel.
Na heel wat getob probeer ik het maar via deze weg.
Twee maanden geleden heb ik een euroriding zadel ( titan) gekocht voor mijn paard. Na een tijdje begon ze te staken,
wat ze nooit heeft gedaan en ook helemaal niet in haar karakter zit. Ze kreeg een bult op haar schoft en ik dacht eerst dat het
aan haar deken lag. Na het kopen van een nieuwe deken toch erachter gekomen dat het zadel niet goed was.
Hierna heb ik van Rijs gebeld en heeft hij gekeken. We zijn tot de conclusie gekomen dat mijn paard te veel beweegt,
waardoor ze haar buik optrekt en hierdoor wordt ( met mij in het zadel) de boom verbreedt. Doordat deze dus te slap is
komt hij op de rug van mijn paard en hier kreeg ze last van. Ik ben nu al bijna 2 maanden haar rug aan het ontlasten en
doe longeren. De bult is bijna helemaal weg, en de zadelmaker komt binnenkort.

Nu ben ik eigenlijk benieuwt of iemand een zadel weet voor mijn type paard. Ik heb nu al zoveel zadels geprobeerd en
niets past!
Even een beschrijving van mijn paard:
- Hoge schoft
- Ronde ribben
- Boommaat 32 van een prestige zadel ( denk dat dit een normale tot wijde boom is)
- Lage rug
- Dakjes rug, dus niet plat

De meeste zadels passen niet omdat de kussens niet goed aansluiten en het zadel hierdoor klappert.
De zadels die ik al heb geprobeerd en dus niet passen zijn:
- Kieffer lusitano
- Prestige top dressuur
- Sommer
- Frank Baines Elegance

Nu ben ik wel op zoek naar een zadel met een super goede stevige boom en dus niet vergelijkbaar met die van euroriding.
Bedankt voor het lezen :)
Ik zit met smart te wachten op reacties!

gesloten

Re: Welk zadel ( hoge schoft)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:02

Ons paard heeft een ook een hoge schoft en is ook rondribbig, ik denk wel een beetje vergelijkbaar met die van jou. Wij hebben een AB-zadel (Arno Brandt) . Hij kan ze op maat laten maken, zowel voor ruiter als paard. Misschien is dat een goeie optie? Ik ben nog steeds erg tevreden over ons zadel!

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 15:33

Ik zal even googlen voor informatie. Ik sta in principe open voor alle zadels, zolang ze dressuur zijn en het liefst niet boomloos.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:38

MSFC Professional of MSFC Barracuda lijken me wel kanshebbers.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:42

over het algemeen vind ik de Ainsley en Kieffer Lech/Wien, prestige appaloosa zadels geschikt voor hogere schoften. Ik heb toen voor de mijne een Hulsebos op maat laten maken. Die had een megahoge schoft en een verzonken rug.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:45

Ik heb er ook een met hoge schoft is ook van rijs bijgeweest heb nou een kn erop liggen

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:48

Kentaur penelopa.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:57

Wat vervelend voor jullie, je verwacht natuurlijk niet dat een zadel van 2 maanden oud al helemaal niet meer goed ligt.

Mijn vorige paard had ook een hele hoge schoft en was verder rondgeribt.
Op haar lag Jaguar het best en die zitten heerlijk.
Albion zou ook goed kunnen en Ainsley is ook het proberen waard
Hulsebos heeft zadels met inlays voor, die zijn ook geschikt voor hoge schoften.
Verder hebben KN, Rossner, Exselle en Dabbs mogelijk ook zadels die jouw paard zouden passen.
Succes met je zoektocht.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:58

Misschien ff een keertje naar Harry van den Bosch? Super goeie man, maakt zadels helemaal op maat voor je paard. Moet je maar ff googelen!

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 09:06

Super bedankt voor de reacties! Ik ga even googlen naar de opties. Verder heb ik bij de Arno Brandt zadels gekeken, maar hier op bokt zijn veel verschillende meningen te vinden. Ik probeer het eerst nog bij van Rijs.

Mimimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:38

Ik vind een zadel van Arno Brandt een aanrader. Hij past het aan op de rug van je paard. Naar mijn ervaring ook een goede service!
Na veel gedoe met meerdere zadels ben ik nu erg blij met m'n Brandt zadel!