Quarter schoft probleem..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Debbylover

Quarter schoft probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 20:32

:wave:

Ik heb een Quarter en ben al tijd opzoek naar een engels zadel erbij, ik rijd nu gewoon met western zadel.
Ze heeft een korte rug en gewoon geen schoft eigenlijk , ben al bij zadelmakers geweest maar hadden niks dat paste. -O-

Pas zei iemand tegen mij dat ik misschien een ijslander zadel zou kunnen proberen? Zou dit kunnen?

Hoop dat iemand mij verder kan helpen! :)

Maureen95

Re: Quarter schoft probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:08

kan je niet met een boomloos dressuurzadel gaan rijden? die passen bijna op alle paarden. ik heb een hele dikke fjord en daar past het ook op

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 21:26

Ik heb een barefoot londen gehad , maar die schoof erg , dus dat heeft niet mijn voorkeur :P

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:34

Haflingers hebben dit probleem volgens mij ook vaak, al eens bij dat subtopic gezocht op zadelmerken die misschien geschikt zijn?

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:55

Ik ken 3 quarters die allemaal met Wintec liepen/lopen, en dan de dressuurvariant

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:00

Idd de Wintec met de brede kopijzers.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:09

Heb je al een eens gekeken naar Thorowgood of Kent&Masters? Wintec zou je ook eens naar kunnen kijken. Succes met je zoektocht!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:14

Ik denk dat je misschien best vooruitkan met zo'n (boomloos) ijslanderzadel :)
Veel ijslanders hebben korte ruggen en de boomzadels worden tegenwoordig het liefst zonder stegen gemaakt,
dus nog korter.
Bij een goed boomloos ijslanderzadel (wel duur) kan je ook goed zitten,
ze zijn wel heel erg plat dus je moet echt je eigen zit ontwikkelen.
Waar ik mijn ijslander vandaan heb gehaald hadden ze die, en die lagen allemaal echt goed, op alle 8 de ijsco's.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:17

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:26

Een Startrekk Dressuur zou misschien wel kunnen, en er zijn ook MSFC zadels die best wel eens zouden kunnen passen (Xtreme, Ultimate) op je Quarter. Ieder zadel heeft weer zijn eigen zit en het moet natuurlijk wel voor jullie allebei fijn zijn.

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 21:51

Thorowgood heb ik inderdaad al gekeken , spreekt mij ook erg aan , dus daar ga ik sowieso kijken of dat op haar past. En wintec hoor ik ookal veel mensen zeggen.

@Slofje- lijkt dit erg op een algemeen boomloos zadel? want die schoof best wel bij haar naar voren. maar klinkt wel super.

@sliertje- dankjewel!

@ melrovers- ja precies , ze is ook nogal gevoelig met haar rug , dus daar wil ik ook echt mee oppassen. Ik heb eerder van Startrekk gehoord en vind het ook een erg mooi zadel, want meestal vind ik boomloos niet erg mooi haha..

Dankjulliewel voor alle tips! :D

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:22

Zadels zoals Barefoot hebben de drukverdeling dmv een pad met inlages, en ze hebben nog een harde pommel en cantle (voor en achterboogje). Bij het ijslanderzadel waar ik op reed bij waar ik mijn ijsco vandaan haalde, zijn de "bomen" gewoon van een stevig maar toch meegevend materiaal, zoals bij Startrekk (alleen dan niet verstelbaar) en heb je kniewrongen :)