Zou er mij iemand de afmetingen (hoogte / breedte) kunnen bezorgen van de peesbeschermers van Scapa pony / full ?
Normaal heeft onze hengst cob-maar in peesbeschermers, maar die vind ik bij Scapa niet. Maar misschien dat hun pony net heel ruim valt of hun paard redelijk klein (?). (Zou graag de 'earth' kopen).
pb Paardenzorg eens. Die verkoopt ze en wil ze vast en zeker even opmeten.
elfje72
Geplaatst: 10-12-11 19:32
Sommige merken verkopen alleen full en pony. Meestal is pony dan gewoon maat cob. Ik heb een Scapa peesbeschermerset maar weet niet wat voor maat er op staat. Kan ze morgen wel even voor je meten, ze vallen in elk geval als cob.
Dank je elfje72. Probleem met mijn hengst is dat hij een echt Welsh cob is. Dus veel bot, maar korte pijpen. Wat omtrek betreft heeft hij eigenlijk bijna full nodig, maar die zijn dan weer te hoog. HH heeft cob en die vallen prima, maar heb mooie gezien van scapa, die ik graag zou hebben.
waar ik werk hebben ze die voor in de wei, ze vallen gewoon normaal. maar dat is maat full
elfje72
Geplaatst: 11-12-11 17:51
Ik heb mijn Scapa peesbeschermers gemeten en de hoogte is aan de achterkant 21cm incl. zacht gedeelte en 17cm het harde deel maar daar zit een soort inhammetje/boogje aan de bovenkant in. Om de kogel is het harde deel 22cm en incl. het zachte 25cm. Er hangt een kaartje aan waar maat pony op staat maar ik denk dat het maar net is hoe de winkel het noemt waar je ze koopt. In mijn profiel bij Scapa springset kun je zien welke ik heb (voor zover het goed zichtbaar is, met 3x er op). Ik hoop dat je er wat aan hebt.