welk zadel voor jong paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

welk zadel voor jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 20:34

hoi,

mijn vraag is redelijk duidelijk! ik ben op zoek naar een zadel voor een 4 jarig paard, heb een paar 2e hands zadels getest en gepast maar zelf ken ik er niet echt veel van, ik heb al eens rondgekeken voor een zadelmaker, maar vind niet echt iemand in de buurt.

ik dacht misschien om een wintec te kopen ivm verwisselbare boom (de isabelle werth) omdat deze nieuw nog schappelijk zijn van prijs, wat zouden jullie doen, welk merk zouden jullie nemen? of toch 2e hands?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:40

Ik zal wel afgezaagd klinken.
Maar ik zou toch voor een zadelmaker gaan, ze zitten misschien wat verder weg maar dan maar wat meer voorrijkosten en de zekerheid dat het goed ligt.
Afhankelijk van wat dan het beste ligt een tweedehands of misschien past de wintec wel.

Miesjaa_vifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:42

Ik zou zelf voor een goeie 2de hands gaan..
Het is nog een jong paard dus gaat nog veel veranderen in het lichaam.
Het het is nu ook
Wat schappelijker in kosten.
Met een nieuw zadel ben je wel meteen klaar, maar ook een kans dat het paard er uiteindelijk
Uit Groeit door bespiering.

Zou het wel via een zadelmaker koper

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 20:42

ja als ik de wintec koop, koop ik hem in een winkel met zeer goede reputatie en eigen zadelmakerij maar deze mensen willen niet echt komen voor een 'eigen' zadel, enkel als je daar een zadel koopt en als ik daar in de winkel een zadel koop, passen ze hem altijd 'gratis' aan (als er geen vervangstukken voor nodig zijn natuurlijk)

ivm de bespiering vond ik dus de aanpasbaarheid van wintec wel interessant maar heb hier geen ervaring mee...
Laatst bijgewerkt door BritHittepit op 04-12-11 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:44

Kay_Kim schreef:
Tigra_ schreef:
Ik zal wel afgezaagd klinken.
Maar ik zou toch voor een zadelmaker gaan, ze zitten misschien wat verder weg maar dan maar wat meer voorrijkosten en de zekerheid dat het goed ligt.
Afhankelijk van wat dan het beste ligt een tweedehands of misschien past de wintec wel.

ja als ik de wintec koop, koop ik hem in een winkel met zeer goede reputatie en eigen zadelmakerij maar deze mensen willen niet echt komen voor een 'eigen' zadel, enkel als je daar een zadel koopt...

Maar als je hem daar koopt is het toch een zadel van hun?

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:45

Ik heb voor mijn jonge paard ook een tweedehands gekocht (een JC dressuur). Die laat ik van de week nog controleren door een zadelmaker of hij echt wel goed ligt, en dan kan die hem misschien nog wat aanpassen indien nodig. Als ze straks goed in de bespiering zit ga ik voor een nieuwe, maar vond dat dat nu nog niet zoveel zin heeft. Merk maakt mij persoonlijk niks uit, als het maar goed ligt op het paard

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 20:46

ja als ik de wintec koop, koop ik hem in een winkel met zeer goede reputatie en eigen zadelmakerij maar deze mensen willen niet echt komen voor een 'eigen' zadel, enkel als je daar een zadel koopt...[/quote]

Maar als je hem daar koopt is het toch een zadel van hun?[/quote]

ja maar had nu een aantal 2 de hands die ik mocht testen van mensen en wou deze laten nakijken door hun maar dat doen ze dus niet

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:48

Kay_Kim schreef:
ja als ik de wintec koop, koop ik hem in een winkel met zeer goede reputatie en eigen zadelmakerij maar deze mensen willen niet echt komen voor een 'eigen' zadel, enkel als je daar een zadel koopt...

Maar als je hem daar koopt is het toch een zadel van hun?[/quote]

ja maar had nu een aantal 2 de hands die ik mocht testen van mensen en wou deze laten nakijken door hun maar dat doen ze dus niet[/quote]

Aha op die manier. Heeft die winkel zelf geen tweedehands zadels? Anders is dat ook een optie.
Je woont in Mol in belgië?

Baytje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:49

ik heb een 2ehands Kieffer gekocht voor mijn jonkie. Mooie teruggesneden kamer voor de schoft en wel passend maar niet te duur omdat ze er toch weer uitgroeit. Half jaar mee gereden, nu mooi in de bespiering en uit dr zadel gegroeid. Net een andere gekocht en nu staat mn Kieffer te koop (jammer want ik vind t een heerlijk zadel...)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 20:49

ja klopt ik woon in mol belgie, zij hebben niet echt 2 de hands liggen...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:53

Je zou eens kunnen mailen naar theuns in Sint Job. Die hebben wel tweedehands in verschillende prijsklasse maar ik weet niet tot hoe ver hun rijden daarvoor want dat is toch wel een eindje van Mol af.

Birtee_

Re: welk zadel voor jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:06

Voor mijn paardje van 4 jaar heb ik een prestige zadel (2dehands), ik ben zeer tevreden van dit zadel, het past zicht makkelijk aan, en het is zit zeer makkelijk ! :D
Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, en het kan zijn dat dit zadel niet goed past...
Maar ik ben er tevreden van :)

BritHittepit
BatmanBrit

Re: welk zadel voor jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 21:17

een echt budget heb ik niet, ik wil een goed passend zadel voor mijn paard, maar omdat ze nog maar 4 jaar is en waarschijnlijk nog wel wat gaat veranderen wil ik geen 1500 euro uitgeven aan een zadel, ik heb nu zadel gezien tussen 500 en 1200 euro, dus mijn budget is ruim maar ik wil wel echt dat het past en niet zomaar iets aanschaffen waar achteraf problemen door ontstaan, de zadels die me aanspreken liggen netjes op de rug maar ik weet niet of ze te smal zijn van boom, ze kwikken dus nie ofzo maar ik kan het dus niet echt zien

Birtee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:41

Kay_Kim schreef:
een echt budget heb ik niet, ik wil een goed passend zadel voor mijn paard, maar omdat ze nog maar 4 jaar is en waarschijnlijk nog wel wat gaat veranderen wil ik geen 1500 euro uitgeven aan een zadel, ik heb nu zadel gezien tussen 500 en 1200 euro, dus mijn budget is ruim maar ik wil wel echt dat het past en niet zomaar iets aanschaffen waar achteraf problemen door ontstaan, de zadels die me aanspreken liggen netjes op de rug maar ik weet niet of ze te smal zijn van boom, ze kwikken dus nie ofzo maar ik kan het dus niet echt zien

Ja, daar geef ik je gelijk in, succes met zoeken verder !