Martingaal/borsttuig voor frisse pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

geitje0650

Martingaal/borsttuig voor frisse pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 15:49

Hoi!
Ik rijd al sinds een tijdje springwedstrijden met mijn pony. Het gaat erg goed, we springen vaak foutloos. Het enige 'probleempje' is dat mijn pony soms iets te enthousiast is. Ze is dan best wel rennerig, ik heb haar nog wel onder controle en verzamelen/verruimen dat gaat allemaal wel goed maar ze is toch nog wel snel in het parcours. Tijdens de training heb ik er niet 'last' van maar op wedstrijd wil ze gewoon heel graag. Ik zat er aan te denken om er dan een martingaal of voortuigje om te doen. Wat is jullie mening? Raden jullie het af en zo nee, een martingaal of voortuig?

groetjes

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:17

Een voortuig zorgt er alleen voor dat je zadel niet naar achteren schuift, dus dan kiezen voor een martingaal!

geitje0650

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 16:36

StableDoor schreef:
Een voortuig zorgt er alleen voor dat je zadel niet naar achteren schuift, dus dan kiezen voor een martingaal!

oke dankjewel!

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:40

Een martingaal helpt alleen als hij zijn hoofd omhoog doet he? Het helpt niet als hij rent met zijn hoofd op dezelfde plek als normaal.

Raineri

Re: Martingaal/borsttuig voor frisse pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:42

Maar je hebt nog wel controle? ik zou er niet te veel aan willlen doen, je pony vind het leuk is alleen maar goed. Martingaal zou je er eventueel omheen kunnen hangen voor het geval dat, ik kan alleen maar zeggen, hou het enthousiast en gewoon veel laten wennen aan wedstrijden zodat het een beetje met de spanning om kan gaan.

geitje0650

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 19:17

Danique_G schreef:
Maar je hebt nog wel controle? ik zou er niet te veel aan willlen doen, je pony vind het leuk is alleen maar goed. Martingaal zou je er eventueel omheen kunnen hangen voor het geval dat, ik kan alleen maar zeggen, hou het enthousiast en gewoon veel laten wennen aan wedstrijden zodat het een beetje met de spanning om kan gaan.

Ja daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Pony heeft wel genoeg wedstrijd ervaring maar is nog wel jong. Ze is ook niet altijd zo fris hoor, maar tegenwoordig zie je dat eigenlijk alle springruiters een martingaal om hebben. Maar het lijkt me beter om zonder een parcours te kunnen rijden. Ik heb haar nog wel gewoon onder controle, het leek me alleen handig zodat ik haar misschien wat sneller terug kon nemen.

Fleurrr_

Re: Martingaal/borsttuig voor frisse pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:21

Ik heb er ook last van maar dan thuis, ik heb nu een borsttuig besteld dus voortuig met martingaal aangezien mijn zadel ook wel een klein beetje naar achter schuift,
maar op mijn vorige pony had ik ook een borsttuig met martingaal omdat hij of omhoog kwam of ontzettend hard door het parcours heen ging haha.

ik raad het je aan uit eigen ervaring ;)

geitje0650

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 18:25

Oke, nou ik denk er nog wel even over na, ik kan het natuurlijk altijd even proberen en dan zien we wel! :P

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:39

Als je pony zich op concours wat te sterk maakt door zijn hoofd wat omhoog te brengen kan een martingaal of een borsttuig met afneembare martingaal inderdaad een hele goede oplossing zijn.

Blijft je pony gewoon netjes nageeflijk en dramt hij daar gewoon in kracht wat door zou een martingaal niets helpen.

Succes ermee!!

geitje0650

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 10:24

Nou het is niet zo dat ze haar hoofd extreem omhoog gooit ofzo, maar ze loopt toch eerder met het hoofd in de lucht dan nageeflijk. Ik ga gewoon proberen of een martingaal helpt, het is ook niet zo'n probleem. Ik heb liever dat ze wat te voorwaarts is en er zin in heeft dan dat ze bijna stilstaat :D