Nou. Ik had een mooi westernzadel op proef.Super heerlijk reed hij en lag goed op mijn tinkertje Binky van 1.38 m. dus heb meteen gekocht,hij was van een vriendin,maar die had een te groot paard voor het zadel. nu heb ik hem en zit hij helemaal niet meer stevig.Hij heeft al weer een maand in mn kast gelegen. en nu? die vriendin heeft een haflinger gekocht,en die wil het zadel best terugkopen + 20 euro extra voor de pad. zal ik dit doen?
Doen, niet over nadenken. Ik weet niet hoeveel je van westernzadels weet, maar daarbij is het niet zomaar een kwestie van: hij ligt wel goed en hij zit wel lekker. Bij een goed, passend westernzadel komt héél wat meer kijken dan bij een Engels zadel en een leek kan bij een westernzadel NIET zien of het goed past. Als ze 'm terug wil dus snel verkopen en als je een westernzadel voor je tinker wilt zou ik eerst zorgen dat je meer informatie hebt en dan een goede, vertrouwde zadelpasservice laten komen. Niet zomaar een westernzadel op de rug van je paard gooien, daarmee kun je 'm heel goed verpesten en gaat je dat een boel ellende opleveren (en je paard al helemaal)
Ik zeg: doen Ik neem aan dat je het zadel gekocht had bij je verzorgtinker (omdat het bij verzorgerspraat staat?) Heb je nog een ander zadel bij deze tink?
Gelijk verkopen, als je hem zelf toch niet gebruikt.
Aukelizzy
Geplaatst: 05-12-11 09:51
Hij hangt bij jou ongebruikt in de zadelkast omdat hij toch niet zo heel lekker lag. Dan is het alleen maar mooi dat je er op deze manier weer afkomt zonder erop te verliezen .
Niet meer over nadenken, weg doen! Het belangrijkste is dat het zadel goed op je paard ligt, en dat ligt het dus niet. Dan is het al super dat je er geen verlies op maakt. Succes!