Ervaring Luba paarden dekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia78

Ervaring Luba paarden dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 15:28

Hallo,

Ik vroeg mij af of er hier meer mensen zijn die ervaringen hebben met Luba paarden dekens?
En dan met name de waterdicht New Sealand outdoor deken? Mijn Paardje had nl binnen een week zijn deken aan gort -:(-
(dit was een andere deken hoor)

Bijvoorbaad dank! _/-\o_

arvistables

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:24

Hoi

Ik heb er zelf 2 en ze doen t prima.
Ik heb de paarden 24-7 buiten staan en moet kunnen vertrouwen op een goede deken.
Er is wel een inloopstal maar een natte deken heb ik niks aan.
Over deze dekens, waarvan er 1 een new zealand is, ben ik prima tevreden. Zeker omdat ze goed passen en er dus geen regenwater via de hals naar binnen loopt

Anoniem

Re: Ervaring Luba paarden dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:27

Mijn waterdichte deken was niet waterdicht.
Uiteindelijk wel een deel van mijn geld teruggekregen, maar vond het toch jammer dat deken niet naar wens was.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:07

Ik heb ook een deken van Luba. Geen new sealand deken, maar een andere waterdichte canvasdeken. Deze valt heel mooi, maar mijn merrie was wel nat onder de deken, na een flinke regenbui. Ik mocht de deken terug sturen, ze zouden de deken opnieuw testen. Volgens de test was de deken waterdicht en na een extra behandeling (voor waterdichtheid, voor de zekerheid) kreeg ik de deken weer terug. Inmiddels heeft mijn merrie een andere deken op, dus of het gewerkt heeft, weet ik niet. Ik vond het wel jammer dat mijn verhaal (voor mijn gevoel) niet geloofd werd. Terwijl zowel mijn merrie als de deken echt flink nat waren.
Voor mij dus geen andere luba deken meer, terwijl hij echt heel mooi valt bij mijn merrie.

cyberxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:01

Had de reclame van Luba dekens gelezen "zijn oerdegelijke en ijzersterke dekens", "Sloop-proof deken!" enz over de New Zealand dekens.

De New Zealand deken werd maandag geleverd s-avonds er opgelegd. Gisteren avond even op stal geweest en tot mijn schrik had choise zijn weidemaatje zijn tanden erin gezet en al meteen een haak erin. Zijn echt niet de kwaliteit dekens die je verwacht. Een Standard Harry Horse deken hield het nog langer uit. Eerste reactie van Luba valt niet onder de garantie! Als een bedrijf adverteert met deze kreten dan moeten ze het ook waar maken en niet na een hap aan flarden. Wordt vervolgd.

cyberxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:12

Ten einde raad want ik wist echt niet meer wat ik moest kopen wat wel goed is had ik vandaag een wasserij van dekens opgebeld om te horen wat ze regelmatig kregen aangeboden ter reparatie. Ging er van uit wat hun regelmatig kregen aangeboden dat ik dat niet moet kopen. Hij vertelde dat hij de echte New Zealand dekens verkoopt. Ben direct in de auto gesprongen om de deken te gaan bekijken. Het ziet er niet uit maar het is echt supersterk. De verkoper had een restlapje wat was ingesneden ik mocht het proberen verder te scheuren het is mij niet gelukt :D

De dekens die Luba verkoopt zijn de betere Standard dekens maar zeker geen New Zealand dekens. De echte dekens zijn zeer stug die van Luba niet. Verder als de stof van Luba zogenaamde New Zealand dekens gescheurd is dan scheur je die zonder al te veel moeite door. Bij de echte New Zealand dekens lukt je dat niet. Ook kenmerken de echte New Zealand dekens zich dat ze geen kruissingels hebben.

Wat Luba aanbied is echt geen New Zealand deken en is hiermee ook niet te vergelijken de reclame die ze hiervoor maken is misleidend en onjuist.

Mijn schimmeltje heeft vandaag zijn nieuwe deken gekregen schrok er wel even van omdat echt stug materiaal is, na de schrik was en is hij tot op heden happy en hopelijk zijn baasje ook als deze wel lang meegaan

arvistables

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:05

Zelf heb ik 2 Luba dekens gekocht 2 jaar geleden. Nu hebben ze van die mooie met een Friese bies. Echter die van mij gaan nu hun derde seizoen in en ze zijn niet kapot. Ik ga geen nieuwe deken kopen als de oude niet kapot is.
Dus zo slecht zijn ze blijkbaar niet.
Kan het niet zijn dat het paard achter een spijker of iets is blijven hangen? Of een rand van een ijzeren voerbak?
Ik heb een paar jaar geleden zo'n groene zeeland deken gehad. Ik kreeg dat ding nauwelijks op mijn paard. Wat geen kleintje is met haar 170 dus ik moet hoog tillen. En het ontbreken van kruissingels vond ik niet handig want als Carina gerold had zat de deken half opzij. En na het tweede seizoen wst het echt over want de deken was gewoon versleten. Dus de kwaliteit van de zeelanddeken van Luba is blijkbaar toch beter.
Ik ben super tevreden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:16

Hier zelfde ervaring als van Niels.

Ik vond het jammer, want het stond er op de advertenties dat het goede waterdichte dekens zijn, dat is zeker misleidend, want mijn paard was gelijk met 1 regenbui nat onder de deken.

Blij dat ik geen andere van hun wilde kopen met bijbetaling als ik de andere verhalen hier nu lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:32

Toch opvallend dat er meerdere mensen de ervaring hebben dat ze niet waterdicht blijken, terwijl de verkoper mij heeft aangegeven in de mail dat hij nooit eerder een dergelijke klacht had gehad.

Wel jammer, de dekens waren niet duur, maar ik investeer dan liever in een wat duurdere deken.

cyberxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:32

Hierbij een Luba New Sealand Deken na 24 uur gebruik. Het moeilijk om de beet zichtbaar te maken op een zwarte deken maar 1 bijt van een weide genoot die zo'n stuk in een deken trekt. Bij een echte New Zealand deken zou nooit zo'n scheur komen te zitten!

Afbeelding

Afbeelding

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:28

Niels schreef:
Toch opvallend dat er meerdere mensen de ervaring hebben dat ze niet waterdicht blijken, terwijl de verkoper mij heeft aangegeven in de mail dat hij nooit eerder een dergelijke klacht had gehad.

Wel jammer, de dekens waren niet duur, maar ik investeer dan liever in een wat duurdere deken.

Hier ook dat ze aangaf nooit hierover een klacht had gekregen, nou ik zie hier toch echt best veel klachten.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:04

Ook bij mij reageerde ze behoorlijk verbaasd over mijn klacht. Dat had ze nog niet meegemaakt...

cyberxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:55

Voor wie ze niet kent zo zien New Zealand dekens eruit. Oerlelijk maar Oerdegelijk. Echt niet te vergelijken met de dekens van Luba Dekens. De deken op de foto is pas 1 dag oud maar zover halen de dekens van Luba Dekens het niet!

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:59

Ik heb ook een regendeken (canvas) van Luba, en die is wel waterdicht :j Hij sluit ook mooi hoog, dus het regent niet in.
Oersterk en onverwoestbaar is hij niet. Helaas heeft er een tijdje een sloper bij mijn pony in gestaan en die had er na dag 1 al een scheur in. Nou moet ik er wel bij zeggen dat mijn Amigo deken (1200D) daar ook niet tegen bestand was.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:26

Het kan zijn dat Luba de dekens niet goed genoeg kent? volgens mij is Luba een vrij nieuwe bedrijf? de dekens komen toch ook ergens vandaan van een of andere leverancier?

Misschien dat Luba hiervan leert en een andere leverancier zoekt dat wel goede dekens levert.

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:36

Voor info : stuur mij maar een pb....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:47

1 ding is zeker, ik koop er nooit meer wat. Alleen nog merken dat bekend staat goed te zijn en via ruitersportzaken, dan zie je meteen wat je koopt.

arvistables

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:03

choise schreef:
Voor wie ze niet kent zo zien New Zealand dekens eruit. Oerlelijk maar Oerdegelijk. Echt niet te vergelijken met de dekens van Luba Dekens. De deken op de foto is pas 1 dag oud maar zover halen de dekens van Luba Dekens het niet!

Afbeelding

Afbeelding

Meen dat New Zealand dekens stug waren en dik maar zo ziet deze deken er niet uit. Het zal best een goede deken zijn maar ik moet je toch bekennen dat ik de pasvorm niet goed vind.
Er zit geen staartflap op en de halslijn is heel laag. Verder, door het ontbreken van die buiksingels slaat de wind onder de deken.
Goed , ieder zijn ding uiteraard , maar voor deze deken zou ik niet kiezen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:57

Ja ook ik zou niet voor deze deken kiezen, het moet hoog aansluiten bij de hals en zeker kruissingels.

cyberxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:27

Ben het daarmee volledig eens maar tot op heden blijft deze deken heel en heb nog steeds geen alternatief gevonden. Bucas & Rambo zouden het langer dan normale dekens uithouden maar ze garanderen het geen van beide.

Stable_rps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:39

choise schreef:
Ben het daarmee volledig eens maar tot op heden blijft deze deken heel en heb nog steeds geen alternatief gevonden. Bucas & Rambo zouden het langer dan normale dekens uithouden maar ze garanderen het geen van beide.

Ik snap werkelijk niet dat iemand zo'n deken koopt voor zijn paard. smaken verschillen.
De deken op de foto heeft een veel te lage hals, dus volop inregenen als er een flinke bui komt.
Geen kruissingels, rollen jouw paarden nooit? Geen startflap, pfffff Hoop dat het droog blijft deze winter
Nee, deze deken wil ik nog niet voor niets! De verkoper zal blij zijn dat hij hem verkocht heeft!
Ik heb vorig jaar een Luba paardendeken gekocht zo'n new zealand deken. Ik ben er erg tevreden mee. Maar wat belangrijker mijn Fries !
Daarvoor heb ik heel wat dekens versleten en steeds werden ze kapot gebeten, maar daar ben ik nu van gespaard gebleven.
Voor mij geen andere deken meer dan een luba deken.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:48

Ik ben ook tevreden met mijn deken van Luba. :j
Je zal altijd wel paarden houden die alles kapot krijgen maar ze zijn zeker sterker dan gewone dekens.
Mijn pony heeft hem nu het 2 de jaar op terwijl ik eerder binnen 1 week, 2 waterdichte winterdekens had die letterlijk van haar lijf gescheurd waren door een weidemaatje. En die van Luba houdt het goed, ook al neemt dat andere paard nog geregeld een hapje uit mijn pony.
De deken is trouwens ook gewoon waterdicht.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:22

Stable_rps schreef:
choise schreef:

Ik snap werkelijk niet dat iemand zo'n deken koopt voor zijn paard. smaken verschillen.
De deken op de foto heeft een veel te lage hals, dus volop inregenen als er een flinke bui komt.
Geen kruissingels, rollen jouw paarden nooit? Geen startflap, pfffff Hoop dat het droog blijft deze winter
Nee, deze deken wil ik nog niet voor niets! De verkoper zal blij zijn dat hij hem verkocht heeft!
Ik heb vorig jaar een Luba paardendeken gekocht zo'n new zealand deken. Ik ben er erg tevreden mee. Maar wat belangrijker mijn Fries !
Daarvoor heb ik heel wat dekens versleten en steeds werden ze kapot gebeten, maar daar ben ik nu van gespaard gebleven.
Voor mij geen andere deken meer dan een luba deken.

1e post en dan zo'n antwoord op een gebruiker die niet tevreden is over een luba deken...

Stinkt naar de misdaad :z

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:36

Ik repareer dekens, en ken het hele merk niet, heb ze nog niet ter reparatie gehad. Ik weet ook niet of mijn vaste klanten ze gebruiken. Wat me wel opvalt de laatste tijd krijg ik veel Amigo dekens voor reparatie aangeboden.
Nu heb ik ook een paar klanten met paarden die de hele dag in een groep buiten staan, meestal ruinen, en als die zich vervelen gaan ze met elkaar spelen. En dat gaat soms erg ruig. Dus als ze dan een deken op hebben, zijn de dekens meestal de pineut.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:41

Hier ook een slechte ervaring met luba dekens.
Nadat ik al twee dekens kapot had van andere merken, na wat zoeken op internet naar een new sealand deken, bij luba uitgekomen.

Mijn deken heeft het een kleine week uitgehouden.
Toen trof ik hm zo aan...

Afbeelding

Afbeelding