mij is altijd gezegd, dat een dubbelgebroken watertrens het meest zachte bitje is dat je kunt hebben.
Mijn paard is ondertussen 6, en heb ik toendertijd ingereden met dit bitje waarmee ik nog altijd rij. Het rijden gaat met ups en downs wegens blessures van mij en het paard, dus we gaan nu echt aan de gang, ons niveau schat ik op bijna B waardig.
Het is een braaf en meewerkend paard, maar de aanleuning blijft vaak een beetje onrustig, ik houd mijn handen vrij stil, maar het blijft een beetje onrustig, nog niet helemaal perfect stil. En aangezien ik mijn paard ook gewoon met het fijnste bitje wil laten lopen, ben ik nu op zoek naar een nog zachtere variant, aangezien ik tegenwoordig vaak hoor dat watertrenzen niet zo stil liggen in de paarden mond.
Dan is het natuurlijk heel simpel om te zeggen om een bus of D trens aan te schaffen, maar ook daar zijn weer 100den soorten en meningen van.
Enkelgebroken lijkt mij inderdaad vervelender voor een paard, dubbelgebroken lijkt me juist goed liggen, maar ik hoorde ook dat ongebroken erg zacht is, maar dat dat dan weer geen stang is? (ik zie het verschil tussen ongebroken en een stang even niet
)En dan kan je ook nog kiezen voor appelbitjes of rubberen bitjes. Nou leek dit mij helemaal geweldig, niet zo koud en hard. Maar nou hoorde ik laatst weer dat rubber kan gaan schuren, en dat wil ik natuurlijk ook niet.
Dus, wie o wie komt er met antwoorden? Welk bit is nou eigenlijk het vriendelijks, en welk bit kan ik het beste gebruiken (al zal dat wel hetzelfde zijn)