Orienteren op een nieuw dressuurzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Orienteren op een nieuw dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 02:11

Hallo,

Helaas is mijn zadel na een ongeluk aantal weken geleden zo beschadigd dat hij niets meer waard is. Voorlopig wel veilig om mee te rijden dus ik heb besloten om over half jaartje nieuw zadel te kopen (geeft nog wat ruimte om het potje te spekken ;)).

Maar nu komt natuurlijk de zoektocht naar een nieuw zadel. Daarbij hoor ik graag jullie ervaringen en aanbevelingen :)
Ik zoek een dressuurzadel, ben er nog niet helemaal over uit of ik ga over stappen naar donkerbruin of toch bij zwart blijft.
Rij al 4,5 jaar met mn huidige zadel, dus heb geeen idee hoe alle zadels zitten haha. Ik zoek iig een zadel dat zit als een huis, en waarin je een nette houding hebt.

Elke tip is welkom!
Budget: Max 2000,-

Gr Karin

Karin_deB

Re: Orienteren op een nieuw dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 03:01

Edit: Een zadelmaker is ook wel handig uiteraard.
Het gaat om provincie Zuid-Holland. Pony staat in Tinte (regio Rotterdam/Spijkenisse)

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 07:04

anatomica !!! haha mijn instructrice heeft hem pas nieuw gekocht voor 1700,- - ik heb er gisteren mee mogen rijden op haar paard ( voor het eerst op een paard van 1.70m mogen rijden ) zat als een huis in het zadel !!! mooie dikke wrongen maar zo dat je je knieen niet op kan trekken

mijn benen bleven mooi lang -- me zit was super netjes er recht - diepe zachte zit echt een aanrader ;)

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 07:45

van rijs uit zevenhuizen is een goede zadelmaker, volgens mij komt hij wel die kant uit. hij kwam 5 jaar geleden ook naar ouddorp.

Ik denk dat je zadelkeus heel persooblijk zal zijn zowel je paard als jij moeten het fijn vinden.

Ik rijd sinds kort met een eric thomas dressuurzadel heb ik 2de hands gekocht omdat mijn geld ver op was nadat ik een nieuw springzadel had gekocht. maar die heeft een heel diepe en fijne zit. zorgt bij mij voor een ogede beenligging en omdat hij zo fijn zit en ik er bow balance beugels aan heb, heb ik ook geen last van mijn rug en eerder wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 08:24

Waarom koop je niet het zadel wat je nu heb opnieuw? als deze goed bevalt?

Aan een nieuw zadel wennen is nooit fijn is mijn ervaring..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 08:32

Ik lees even mee, heb al een jacht op zoek naar een nieuw dressuurzadel achter de rug, die nog niet geslaagd is. Ben ook benieuwd naar meningen van anderen.

Lees meer over Anatomica, goede ervaringen. Nog meer ervaringen met andere zadels?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 08:34

Je moet wel goed voor jezelf weten wat je wilt. Veel dressuurzadels hebben tegenwoordig een diepe zit en grote kniewrongen. Prachtig om te zien, zitten heerlijk MAAR drukken je wel vaak in een verkeerde houding waarbij je onvoldoende ruimte hebt om je zitbeenknobbels goed te gebruiken. Of die je bekken al half kantelt. Daar zou ik wel echt rekening mee houden.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 08:35

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:08

Ik heb een aantal weken geleden een anatomica aan laten meten. De Orion in chocoladebruin :)
Van de 12 zadels die ik heb geprobeerd was dit echt de fijnste qua pasvorm voor mijn paard en mij.
Maar inderdaad is dit heel persoonlijk, en moet het natuurlijk ook goed passen op je paard.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 01:53

Anatomica heb ik idd veel goede verhalen over gehoord, net zoals Arno Brandt zadels. Daar ga ik me in verdiepen!

Anoniem schreef:
Waarom koop je niet het zadel wat je nu heb opnieuw? als deze goed bevalt?

Aan een nieuw zadel wennen is nooit fijn is mijn ervaring..

Heb 4,5 jaar plezier gehad van het zadel wat ik nu heb, maar ben nu toch op zoek naar iets wat lekkerder zit en een nettere houding geeft. Sinds ik vorig jaar mn rug gebroken heb gehad is dit zadel het toch niet helemaal meer voor mij.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:18

Yvonne1313 schreef:
laat een msfc zadelpasser komen, die zadels zijn top en zitten heerlijk en vallen binnen je budget en er zit een echte gedachte achter. Mede door Gerry van Oosanen http://www.equireva.nl/equireva.html
voor erkende zadelpassers op dit gebied:
http://www.equinesaddlery.nl/

Karin Boer zit bij jou in de buurt: www.zorzas.nl
Peter Poot van mr. Ed is ook een goede zadelmaker. En zij hebben meer zadels op voorraad.

Met jouw budget kun je veel kanten op :j
Ik adviseer je een zadelmaker te laten komen en je wensen en eisen met hem/haar te bespreken.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:28

Arno brandt!!!! die maat opmaat gemaakt zadels zoals je zelf wel al vanaf 1550 euro en ze zitten GEWELDIG!! <3

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 09:28

Ik zou ook zeker kijken naar Kent en Masters. Is semi-maatwerk :j