Al jaren rijd ik met een mylerbit, ik probeer een foto te zoeken maar kan geen vergelijkbare vinden.
Het mylerbit heb ik op advies van de ruitersportzaak meegekregen om de volgende redenen:
- Meer tongvrijheid
- Ideaal voor mijn pony's kleine mond. Hij is niet dik
Echter dit is volgens mij een level 2, hij heeft sleuven en dus een hefboomwerking.
Het bit opzich is prima hoor en ik heb het idee dat mijn pony het ook wel prettig vind. Voor die tijd reed ik met een enkelgebroken trens die vrij dik is.
Ik heb een stomme belofte gedaan voor de wedstrijden
En als het echt zo ver komt, kan ik met mijn huidige bit niet starten.
Nu ben ik wat gaan rondsnuffelen voor een vergelijkbaar, maar simpeler bit zoiets als een dubbelgebroken bitje. In de winkels heb ik wat bekeken, maar vind ze toch nog vrij dik.
Ik ben (helaas) geen bittenexpert, dus ik sta een beetje met mijn handen in het haar. Ik vind het aan de ene kant toch wel echt heel spannend om deze beslissing te maken, wat als mijn pony het niets vind?
Wie kan mij vertellen wat een vergelijkbaar maar goedgekeurd bit zal zijn die ook super zou passen bij mijn pony?
(Is nogal een hele vraag, maar er zitten hier zoveel mensen, die kunnen mij vast wat tips en adviezen geven)