ervaring zadels epplejeck

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

ervaring zadels epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 14:28

hoi,

ik heb een paardje gekocht van 4 jaar waar ik voor op zoek ben naar een veelzijdigheidszadel, een vriendin van mij wees me op ej en zei dat ze daar mooie zadels hadden voor een kleine prijs (mede omdat men paard nog maar 4 jaar is en ze dus nog gaat veranderen) maar is dit ook van goede kwaliteit?

groetjes

PanamaD

Re: ervaring zadels epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:14

Het is heel moeilijk om naar een winkel te gaan, zadel kopen en vervolgens is de kans ontzettend groot dat het zadel niet past. Ik zou als ik jou was gewoon een maker zoeken die misschien wat oudere zadels heeft liggen, het is toch voor het inrijden. Zodra je paard spieren heeft gekregen kan je weer een maken later komen voor een mooi en nieuw zadel. Iedergeval dat is mijn mening. :) Over EJ kwaliteit vind ik jammer. Elke keer als ik er wat koop moet ik terug. Dan past het niet of stuk.

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:36

Opzich zijn het prima zadels qua kwaliteit, al kan je er natuurlijk vanuit gaan dat een zadel van 1000 euro duurzamer en wat comfortabeler/luxer is dan eentje van 300 euro.
Maar het belangrijkst is en blijft dat het goed op je paard past. Mocht je een eigen merk willen zou ik voor Epplejeck of Quur (luxe ej-lijn) gaan, en anders wellicht een Wintec? Die Wintecs betaal je ook niet de hoofdprijs voor en de boom is wisselbaar.

ps. Er is ook de mogelijkheid voor een passervice, dan nemen ze meerdere zadels mee om te passen en evt te proberen, verplicht je niet tot aankoop (wel 50euro voorrijkosten)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 16:42

ja ik had ook intresse in wintec met de verwisselbare boom maar ik win het liefste zoveel mogelijk info in daarmee :)

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:50

Wat zou je over de zadels willen weten? Wellicht kan ik je wat meer info geven nog :)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 21:25

ik zou wat meer willen weten over de kwaliteit, is dit zadelmarkt kwaliteit of zijn dit wel correcte zadels? met welk merk is dit te vergelijken? ...

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:41

Wintecs zijn heel duurzaam, ze zijn namelijk van kunststof ipv leer. Het enige wat ik tot nu toe heb gezien bij die zadels is dat de singelstoten een keer vervangen moeten worden, die willen na verloop van tijd nog wel eens een scheurtje ontwikkelen waar je 'm altijd vast maakt. Mocht je er eentje kopen met suede op de kniewrongen en evt zitvlak, daar zijn speciale sprays voor om het mee op te poetsen (ook voor het kunststof gedeelte trouwens). En ze zijn lekker licht qua gewicht!
Ze liggen op veel paarden best goed (mede door de aanpasbare boommaat) en voor de extra brede paarden bestaat er ook een XL lijn (extra wijd).

De zadels van Epplejeck zijn nog maar 3 jaar op de markt, dus op de echt langere termijn is daar nog niet veel over te zeggen, maar tot nu toe doen ze het goed. Zeker als je ze regelmatig onderhoudt blijven ze er mooi uit zien.

Zadelmarkt ben ik niet bekend mee trouwens...