Zoals hierboven beschreven zoek ik een ander hoofdstel voor 1 van onze paarden, ik heb nu de hooks artemis in cognac ik heb expres deze gekozen omdat die smal is achter de oren. Helaas laat mijn paard nog steeds zien dat het hem niet lekker zit door te gaan schudden met zn hoofd zodra het hoofdstel om is het drukt zegmaar tegen zn oren.
Het probleem ligt niet aan de frontriem die is ruim genoeg, het paard heeft echter een vrij prominente atlas waardoor de ruimte tussen hoofd en hals boven bij de oren niet erg ruim is, gelukkig heeft hij aan de zeikant en onderkant wel genoeg ruimte om te buigen en na te geven het gaat puur om het gedeelte achter zn oren.
Het dion difference hoofdstel hebben we al geprobeerd en ook deze vind mijn paard niet prettig.
Wie weet er een hoofdstel met een smaller kopstuk met betere uitsnijdingen voor de oren in de tabacco/cognac kleur,
bedankt voor de tip, ik heb deze ook eens kunnen proberen maar deze zit helaas net als een gewoon hoofdstel tegen de oren
pleiada
Geplaatst: 28-11-11 16:43
Mijn paard schudt ook met haar hoofd als ik met frontriem rij..Is het niet een idee om een keer zonder te rijden om te proberen?
manon_lin
Geplaatst: 28-11-11 16:50
Misschien een hoofdstel met anatomisch gevormd kopstuk? Ik heb zelf de BR Aldridge. Loopt welliswaar achter de oren door maar dan meegevormd waardoor de druk beter verdeeld wordt. Tevens geen riempje van de neusriem onder/over het kopstuk, deze zit aan beide kanten opzij aan het kopstuk bevestigd. De frontriem valt mooi ruim en geeft geen extra druk. Kieffer heeft meen ik ook soortgelijke hoofdstellen.
_Jitske_
Geplaatst: 28-11-11 16:55
Misschien een hoofdstel als deze:
Dan drukt het hoofdstel niet tegen je paard's oren.
De laatste is het dyon differnce hoofdstel deze heb ik geprobeerd Zonder frontriem helpt ook niet helaas,
Mocht iemand een tobacco of cognac kleurig hoofdstel weten met anatomisch kopstuk dus met uitsnijding voor de oren hoor ik het heel graag denk dat dit de enige oplossing is
Het gaat om de horizontale ruimte dus de breedte als ik er een bontje onder doe wordt die breedte nog meer op gevult. Het hoofdstel kan makkelijker groter gemaakt worden maar zou eigenlijk in het kopstuk een (betere) uitsparing voor de oren moeten hebben om de druk te verminderen.