Kieffer Zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xBontfire

Kieffer Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 21:29

Hoii,

Echt sorry als het verkeerd staat ik heb zelfs onder: "Zadel" gezocht en er stonden wel wat topics over op TAO dus dacht dan kan ik hem maar beter hier neerzetten.
Gister is de zadelmaker dus geweest en ik heb nu een zwart kieffer, 16 inc, veelzeidigsheids zadel, hij zit wat meer naar springen toe want er zitten ook springstoten op. Ik ben misschien een beetje laat met mijn vraag, maar wil graag weten waar ik aan toe ben,
Wat is jullie ervaring met kieffer?
Mag ook andere dingen van het merk!

x

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:31

Had je dat niet beter gevraagt voor je hem kocht?

Heb zelf eventjes op een kieffer gereden om te testen en ik vond hem heel hard. Het was ook een springgerichte, zat er wel vast op maar te gedwongen.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 21:33

xBontfire schreef:
Hoii,

Echt sorry als het verkeerd staat ik heb zelfs onder: "Zadel" gezocht en er stonden wel wat topics over op TAO dus dacht dan kan ik hem maar beter hier neerzetten.
Gister is de zadelmaker dus geweest en ik heb nu een zwart kieffer, 16 inc, veelzeidigsheids zadel, hij zit wat meer naar springen toe want er zitten ook springstoten op. Ik ben misschien een beetje laat met mijn vraag, maar wil graag weten waar ik aan toe ben,
Wat is jullie ervaring met kieffer?
Mag ook andere dingen van het merk!

x

Jawel dat had ik inderdaad, maar Kieffer leek me altijd wel een goed merk..
Maar ik dacht alsnog, dan weet ik waar ik aan af ben ;)

dromertje2

Re: Kieffer Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:34

Heb een toevoeging gedaan ;)

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 21:49

Okee, maar dat heeft puur te maken met wat jij van Kieffer vind, ikzelf vond het bijvoorbeeld wel een fijn zadel. :j

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:50

Je vraagt ervaringen, ik geef die!
Ik kan er niet aandoen dat die niet zo positief is, dat jij er wel over te spreken vind is goed voor jouw.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 21:53

chanel1985 schreef:
Je vraagt ervaringen, ik geef die!
Ik kan er niet aandoen dat die niet zo positief is, dat jij er wel over te spreken vind is goed voor jouw.

Ja ik zeg toch ook niet dat het niet goed is?
En nee als jij het niet fijn vind is dat jou mening, maar ik bedoel eigenlijk naar de kwaliteiten van een kieffer ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:55

Ik heb een Kieffer dressuurzadel, en ik ben er heel tevreden over!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:34

TAO -> HAR

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 08:17

Ik heb een Kieffer van 25 jaar oud. Is in topconditie.
Ik vind het een fijn zadel, maar je moet wel zelf kunnen zitten, hij helpt je niet echt. De nieuwere geven meer steun.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 08:27

ik heb een nieuw kieffer veelzijdigheidszadel, en ik vind het een heerlijk zadel! zit helemaal niet hard.. geen gedwongen zit! en de kwaliteit is overigens ook super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 08:55

Ik vind mijn zadel idd ook niet hard, ik wil niks anders meer.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 09:05

heb 2 Kieffer zadels

een Kieffer dressuur van 19 jaar voor een van onze friezen ( zadel 2e hand gekocht 15 jaar gelden )

en

een Kieffer veelzijgigheid van 9 jaar voor op onze arabier ( nieuw gekocht en op maat laten maken )

ben zeer tevreden over beiden zadels, is voor mij Kieffer en blijft voor mij altijd Kieffer

zadels passen altijd
rijden super
gaan jaren mee
weinig onderhoud kosten aan

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:33

Ik heb twee keer een Kieffer gehad, een dressuur en een Garmisch (veelzijdigheid richting spring). Ik vond ze allbei heel fijn. Ze waren allebei wat ouder, maar als je ze goed onderhoudt gaan ze ontzettend lang mee. Wel wordt de vulling -zoals bij alle zadels- op den duur knetterhard, de gehele vulling vervangen is de moeite waard. Dan kan het weer jaren mee. Wat ik wel een zwakker punt vind, zijn de naden op het zitvlak. Waar het leer van de lepel zeg maar aan de flappen boven de beugelriembevestiging is gestikt, slijt het op een gegeven moment door. Dat kun je wel laten repareren bij de zadelmaker, maar is niet echt mooi natuurlijk.
Kortom: ik denk dat je er een goed zadel aan hebt, mits het past :)

Verona11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:53

Ik vind Kieffers ook vrij hard. Ik rijd me er op door, dus voor mij geen Kieffer.