Ik heb een vraagje aan de mensen die een paard hebben/rijden dat een hoge/lange schoft heeft. Ik ben momenteel aan het bekijken of mijn paard gebaat zou zijn met een bepaald soort dekje, ik heb zelf namelijk best wel standaar dekjes, gewone merkloze effen dekjes die iets omhoog lopen bij de schoft. Gebruiken jullie daarvoor speciale dekjes en letten jullie daarbij op het materiaal? Zijn er merken of materialen die de voorkeur hebben? Zijn er ook dekjes of materialen die jullie sterk kunnen afraden en zo ja waarom?
Ik lees ook even mee. Ik heb nu dekjes van Scapa, die hebben een verdikt stuk bij de schoft waardoor ze makkelijker omhoog te trekken zijn onder het zadel. Anders schuift het zo.
Ik rij geen paard met een hoge schoft, maar ik heb wel 4 dekjes van schockemohle en ze zijn heel fijn, zitten mooi en je kan idd ook het stukje op de schoft omhoog trekken. Al zij ze bij Eppeljeck wel 5 euro duurder dan bij divoza.
De shabrakjes van Bucas zijn echt zeeer aan te raden. Kan je kopen bij www.paardendrogist.nl en zijn ontzettend prettig in gebruik omdat de hoge vorm al in het shabrak zit!!
hafjesliefde
Geplaatst: 27-11-11 21:12
ik ken iemand met een dekje van lamicell, heeft echt de vorm van de (hoge) schoft, volgens mij dus ook gemaakt voor hoge schoften, zal even googlen voor jullie volgens mij was het zo eentje: http://www.rglamicell.com/NDetailEN.asp?BookNo=301130
Laatst bijgewerkt door hafjesliefde op 27-11-11 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Sharon89
Geplaatst: 27-11-11 21:12
Ja zeker. Ze zijn wat dikker dan de basic dekjes. Niet zo heel dik, dus nog wel lekker soepel zeg maar Ik ben er heeel blij mee
Yelly
Geplaatst: 27-11-11 22:42
Ik vindt BR Event dekjes heel fijn: zacht materiaal, ze nemen goed zweet op, hele fijne pasvorm en betaalbaar Ook veel leuke kleurtjes
@ puera, heb je die dekjes zelf ook? Passen ze mooi onder je zadel of zijn deze weer zo hoog dat ze tegen de boom van je zadel aankomen?
Puera
Geplaatst: 28-11-11 15:40
Toevallig heb ik deze onlangs overgenomen. Ik heb 'm momenteel onder een veelzijdigheidszadel met een dichte boom, maar vind 'm daar wel mooi onder liggen.
Ik heb vandaag met het Horzedekje gereden wat ik besteld had maar helaas ik ben niet tevreden. De dekjes voelen aan als karton en hoewel de pasvorm erg mooi is schuren ze over de schoft. Deze gaat dus retour afzender en de zoektocht gaat verder
Ja die heb ik ook al gezien. Ik ga nu eerst Bucas proberen en als dat ook niet werkt dan is dat misschien wat. Ik heb een goed dekje, mijn wedstrijddekje van equest oid maar ik kan nergens een winkel vinden waar ik dat kan kopen.
ik heb equiline dekjes,, en ik moet zeggen,, dat is het enige dekje wat ALTIJD op zn plaatst blijft liggen.. zowel bij mn dressuur als VZH zadel en bij springen, dressuur en boscrossen.. Ben sowieso helemaal om.. materiaal blijft erg goed (vaak gewassen al), blijft kleurecht en neemt super zweet op, vorm is fantastisch en ik vind ze, ondanks dat ze zo normaaltjes overkomen, erg chique staan. Zou die zeker aanraden..
Leonieke
Geplaatst: 07-12-11 12:27
Ik wilde inderdaad ook net zeggen; kijk eens naar Equiline dekjes . Deze hebben een uitmuntende pasvorm en blijven erg goed liggen.
Ze zijn er in erg veel kleuren, met of zonder logo's. Ik gebruik gebruik ze momenteel ook erg veel en ben er erg tevreden over.
(Meer info over het materiaal e.d. is eventueel te vinden op onze site.)