Ik rijd de laatste tijd bitloos (met kaptoom). Nu vind ik het veiliger om ook een bit in te hebben ( evt 2 teugels rijden) Maar nu zoek ik een riempje naar het bit
Ik heb nog nooit van zo'n verbinding gehoord. Je kunt toch gewoon met kaptoom en bit rijden? Daar heb je toch geen verbindingriempje voor nodig?
Koper
Geplaatst: 27-11-11 18:18
Haal een paar sporenriempjes, of maak haakjes aan je teugels zodat je je teugels aan zowel de ringetjes van je kaptoom als aan de bitring kunt vastklikken.
Ik gebruik zelf een stangbakstuk om een extra bit te kunnen bevestigen, hierdoor zit je niet aan het bit te rommelen op het moment dat je contact met je kaptoom neemt. Werkt prima.
idd gewoon een extra bakstuk (stangbakstuk, dat achter de oren doorloopt) erbij doen. Als je geen frontriem aan je kaptoom hebt, doe je er ook één bij, zodat je bakstuk aan je kaptoom blijft.
Caira
Geplaatst: 27-11-11 18:57
Emiel heeft een hele fijn hoofdstel daarvoor te koop.
Dat een hoofdstel bijvoorbeeld stevig om het hoofd zit, dat zit vast aan riempjes aan elkaar. Dit lijkt zo 'simpel' en zit straks niet letterlijk vast dan aan de kaptoom