Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kirach schreef:Een zadelpasser heb je niet nodig vind ik. Een echte deskundige zadelmaker kent heus genoeg om je een passend zadel te kunnen aanraden.
. Margje schreef:Bedankt! Het gaat me er trouwens niet zozeer om of iemand gebonden is aan een bepaald merk, als hij zadels verkoopt, heeft hij er in theorie sowieso belang bij om te zeggen dat mijn zadel niet goed is. Dan moet ik een nieuw zadel en dus verkoopt hij weer wat. Dat is meer waar ik mee zit; als het niet nodig is wil ik geen nieuw zadel en wil ik ook niet aan mijn (bijna nieuwe) zadel laten prutsen. Maar zegt een zadelmaker ooit dat er helemaal niks hoeft te gebeuren, dat het gewoon goed ligt?
Margje schreef:Bedankt! Het gaat me er trouwens niet zozeer om of iemand gebonden is aan een bepaald merk, als hij zadels verkoopt, heeft hij er in theorie sowieso belang bij om te zeggen dat mijn zadel niet goed is. Dan moet ik een nieuw zadel en dus verkoopt hij weer wat. Dat is meer waar ik mee zit; als het niet nodig is wil ik geen nieuw zadel en wil ik ook niet aan mijn (bijna nieuwe) zadel laten prutsen. Maar zegt een zadelmaker ooit dat er helemaal niks hoeft te gebeuren, dat het gewoon goed ligt?
Margje schreef:kirach schreef:Een zadelpasser heb je niet nodig vind ik. Een echte deskundige zadelmaker kent heus genoeg om je een passend zadel te kunnen aanraden.
marimba schreef:Margje schreef:Dat snap ik, maar ik noem het juist even zadelpasser omdat een zadelmaker per definitie iets verkoopt.
dit ben ik niet met je eens, de zadelmaker waar ik kom verkocht mij geen nieuw zadel omdat de kamer te smal was maar maakte de kamer op de juiste breete
. Of ze per definitie iets willen verkopen is een ander verhaal, maar dat is dan ook precies mijn vraag.. Het onderscheid tussen zadelmaker en zadelpasser bedoelde ik meer als woordspeling; iemand die iets maakt heeft iets te verkopen, iemand die er voor zorgt dat het past niet. Dat dat onderscheid in de praktijk anders ligt snap ik wel.