als je de dikke kant binnen doet, dan wordt je teen wat naar binnen gedraaid zeg maar, is goed voor kapstokvoetjes
Martie
Geplaatst: 25-11-11 14:19
Weet iemand waar je ze kan kopen? Bij mij in de buurt heb ik een tijd terug gekeken maar kon ze niet vinden.
fargo
Geplaatst: 25-11-11 14:21
Ik heb er vroeger wel meegereden maar je wordt er best afhankelijk van en kunt je hak minder goed uitdrukken dan zonder. Ik kreeg er op een gegeven moment ook juist pijn in mijn knieën van en wilde gewoon zelf een goede houding kunnen aannemen. Heb wel bredere (spring)beugels nu met metalen structuur erop zodat je lekker veel grip hebt.
Ik rij op vele zadels en het ene zadel heeft van die schuine blokjes maar ik vind het maar niets. Je voeten gaan (vind ik) in een on natuurlijke houding voor je been. Maar de hoge kant moet aan de buitenkant:)
Niet beginnen aan schuine blokjes, je verpest je botten, spieren en pezen in je onderbeen + je knieën. Vraag het een manueel therapeut en hij/zij zal je vertellen wat een ellende het kan veroorzaken.
Ik vind schuine blokjes ook niets. Ik heb echt gigantische kapstokvoeten, ik kan m'n voeten gewoon niet naar binnen draaien, dat doet zeer. Maar schuine blokjes maken het nog erger.
Behalve dat ik het vreselijke ondingen vind, zijn de meningen er over verdeeld, bij de dikke kant aan de binnenkant zou je je been beter aan je paard kunnen houden en bij de schuine kant buiten zou je een mooiere beenligging krijgen.
ik heb ze met de hoge kant aan de binnen kant, dit omdat ik mijn voeten scheef/verkeerd belast, namelijk aan de buiten kant. door dan de hoge kant aan de binnen kant te hebben ondersteunt dat beter en belast ik mn voet meer gelijk