Kwaliteit Marengo zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sempre

Kwaliteit Marengo zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 20:29

Hoi. :D

Ik ben op zoek naar een dressuurzadel. In de winkel zag ik een Marengo dressuurzadel, deze voelde erg fijn aan.

Nu wilde ik even ervaringen e.d. zoeken, maar er is vrijwel niets over te vinden? :? Over de hoofdstellen genoeg, maar ik zou graag willen weten hoe de ervaringen met de zadels zijn! :D

Groetjes,
Nancy

VERAx

Re: Kwaliteit Marengo zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:30

Ik had ook een Marengo zadel (Marengo Valence II), vond het een heeeerlijk zadel, ook fijne kwaliteit. Heb hem nu helaas te koop staan omdat hij niet helemaal lekker op mijn pony ligt, maar heb er toch een halfjaar veel plezier van kunnen hebben en hij ziet er nog steeds zo goed als nieuw uit (maar heb hem dan ook wel heel netjes onderhouden)

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 21:19

Dat is iig een positieve ervaring. Maar toch gek dat er zo weinig over te vinden is.. Ik twijfel hevig, wil geen miskoop doen. :D

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:20

Voor mijn zadel is toen een (vrij bekende) zadelmaker geweest. Die zei ook dat dit een nog erg nieuw merk was en daarom zo onbekend. Ik denk dat hij deze niet aan mij had gegeven als hij zelf niet genoeg vertrouwen had in het merk, want verder doet hij volgens mij alleen de grotere merken (Kieffer ed)
Ik had toen ook nog gezocht op internet en er is inderdaad echt heel erg weinig over te vinden.. Iemand anders bij mij op stal had hem toen trouwens ook, die was er volgens mij ook tevreden mee :j

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:29

Ik heb er een hoofdstel van en ben daar erg blij mee. Fijne kwaliteit, blijft echt prachtig en is boterzacht. Ik heb 'm nu een jaar in gebruik en hij ziet er nog uit als nieuw.

Mariindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:33

Ik weet dat dit topic al langere tyd stil is! Maar ga het toch proberen....

Hebben er ondertussen al meerdere mensen ervaring met een Marengo zadel??
En dan het liefst mensen die het zadel al een langere tijd hebben??

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:34

ik lees ff mee, ik ben samen met eigenaresse van saterday opo zoek naar een nieuw zadel en wij gaan (oa) de marengo proberen zaterdag

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 14:34

Ik heb het achteraf niet gedaan. Ben er ook nog geen tegengekomen moet ik zeggen.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:51

Ik heb vandaag een Marengo dressuurzadel voor mijn PRE merrie gekocht. Vind het zadel erg fijn zitten.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:59

bij ons is het ook de marengo geworden (valencia) hij zit heerlijk,maar mag van mij nog iets meer opgesloten zijn. verder zag ik na enkele keren gebruik al wat 'slijtplekken' van de beugelriemen, nadeel is dat ze niet onder het zweetblad kunnen

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:20

Hier volgens mij dezelfde, al staat er op het etiket 'Valence'. Heb nog de naam van de website ingetypt, maar die werkt volgens mij niet (www.marengo.eu).

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:11

valence kan ook goed hoor, heb niet heel goed gekeken hahahaha