Meningen over stijgbeugels gevraagd !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welke stijgbeugels verkies ik/vind ik goed?

Stijgbeugel Jump 25 Flex
3 (5%)
Bow Balance Sprenger
31 (58%)
Veiligheidsstijgbeugel Air System Extra Grip/Lami Cell
1 (1%)
Intec Veiligheidsbeugels
4 (7%)
Veiligheidsbeugels Sprenger
14 (26%)

Totaal aantal stemmen: 53

Babbelkous

Meningen over stijgbeugels gevraagd !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 10:38

Graag zou ik nieuwe stijgbeugels kopen. Nu vroeg ik mij af, welke meningen (vanuit eigen ervaring liefst) jullie hebben over volgende stijgbeugels:

1. Stijgbeugel Jump 25 Flex
Afbeelding

2. Bow Balance Sprenger
Afbeelding

3. Veiligheidsstijgbeugel Air System Extra Grip/Lami Cell
Afbeelding

4. Intec Veiligheidsbeugels
Afbeelding

5. Veiligheidsbeugels Sprenger
Afbeelding

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met 1 of meerdere van bovenstaande stijgbeugels ! Alvast heel erg bedankt voor het delen van jullie mening! :j

PS, je kan ook stemmen ! :)
Laatst bijgewerkt door Babbelkous op 21-11-11 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

L_Ruiterhuis

Re: Meningen over stijgbeugels gevraagd !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:45

Hoi, ik gebruik al een paar jaar de sprenger bow balance en ben hier heel erg tevreden over.
Ze hangen altijd recht naast de buik dat is al een heel verschil met mijn vorige beugels (de onderste sprenger beugel bij je foto's), ik kan er niet in blijven hangen en ze hebben een wat breder vlak voor je voeten waardoor ik ook met langere ritten geen pijn aan mijn voeten krijg.

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:47

het zelfde als hierboven, zelf ben ik ook erg tevreden met de bow balance beugels.
idd fijn dat ze wat breder zijn, en dat ze meteen iets gedraait aan je zadel hangen door de slag in de beugel.
veilig & prettig!

boku

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 00:27

zelf heb ik hele goede ervaring met de bow balance van sprenger, rijdt er heel graag mee en zijn ook weer veilig.
met de onderste van sprenger heb ik jammer genoeg minder goede ervaringen. ze zijn zo flexibel dat ze tijdens het rijden ook meebuigen waardoor je voet er zomaar uit kan schieten.
de bow balance buigt ook, maar biedt iets meer weerstand en buigt niet gewoon tijdens het rijden.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:25

Ik heb de veiligheidsbeugels van Mountain Horse, ben ik zeer tevreden mee. Zou niet anders meer willen.

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:25

Ik heb de bow balance. Echt zou niet anders willen!
Fijn breed voetbed voor super steun zeker tijdens het springen. Ze zijn fijn gevormt.
Super flexibel krijg echt geen kramp in mijn enkels en knieen.
Als ik dan geen zin heb om de beugels van mijn springzadel aan het dressuur te haken dan rij ik dus op gewone beugels, dan heb ik wel spijt dat ik mijn beugel sniet gewisselt heb, krijg dan ongelofelijk veel kramp. ;)

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 15:34

Heel erg bedankt voor jullie reacties !! :D Ik ben helemaal overtuigd denk ik ;) :j

@Arizona: bedankt! Maar ben echt op zoek naar een beugel die wat 'veert' ook zeg maar en liefst met een wat breder voetbed. Daarom leken die Bow Balance mij echt ideaal :)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:06

Ik heb zowel de Intec, de bowbalance als de sprenger veiligheidsbeugel en echt bovenaan staat de bowbalance. Gewoon superfijn voetbed omdat het wat breder is en door de draai ligt de beugel fijn onder de voet. Ik gebruik ze met springen. De andere heb ik aan mijn dressuurzadels en daarbij merk ik weinig verschil, alleen het prijsverschil is erg groot. Als ik dus weer voor zulke veiligheidsbeugels zou kiezen ging mijn voorkeur uit naar Intec.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:51

Ben zelf ook een Bow Balance Sprenger fan, heb zelf last van mijn enkels dus mijn voorkeur gaat uit naar een beugel waar over nagedacht is, comfortabel rijdt en enigszins meeveert.,

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 10:05

Suffie, dank je !

xRomana: hartelijk dank voor uw mening :)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:05

Ik vind alles met veren wat kan buigen behoorlijk irritant en bij een missprong zou je voet er juist in kunnen schieten . Ik heb de veiligheidsbeugels van Mountain Horse vind ze erg fijn, ben al meerdere keren eraf gestuiterd, niet blijven hangen, en dat zwarte schoot gewoon los, aan 1 kant :j

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:09

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:16

Ik heb van deze ervaring met de bow balance en ik vind ze geweldig. De draai erin en het buigen is echt een verlichting voor je enkels. Let wel wil je echt vering dan zou ik mischien kijken naar gpg beugels.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 22:16

Bedankt voor je reactie!
Ik wil vooral een beugel met een breder voetbed en eentje die comfortabel zit/rijdt :) Dus dan denk ik dat ik goed zou kunnen zijn met de Bow Balance beugels als ik de reacties zo lees? :)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:34

Ja denk het wel, ik heb echt veel meer grip met de bow balance. Voor aanschaf moet je even goed rondneuzen op inet. Kan je flink wat geld schelen. Ik heb ze toen een keer goedkoop gescoord bij het limburgs ruiterhuis maar die heeft ze niet meer geloof ik.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:36

Tja, staat niet in je lijstje, maar ik zweer bij de SafeStyle. Wat een heerlijk fijne beugels zijn dat!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:43

Ik heb al meer dan 10 jaar de veiligheidsbeugels van sprenger, speciaal aangeschaft omdat ik last kreeg van mijn rechterknie. nooit geen last meer gehad.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:58

Johnnydepony schreef:
Ja denk het wel, ik heb echt veel meer grip met de bow balance. Voor aanschaf moet je even goed rondneuzen op inet. Kan je flink wat geld schelen. Ik heb ze toen een keer goedkoop gescoord bij het limburgs ruiterhuis maar die heeft ze niet meer geloof ik.

Zoek maar op Paashaas hier op het forum, ze heeft ze nu weer in de aanbieding. Heb er vorige week een paar besteld :D

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 00:00

Bedankt voor jullie reacties !!!
Heb de Bow Balance Beugels gekocht, en ben er voorlopig alleszins helemaal blij mee ! Ze zitten heerlijk en heb er zooooveel meer steun aan ! Heb ook geen last meer van m'n voeten, terwijl ik nu wel m'n hielen mooi beneden kan houden, zonder te moeten forceren en m'n been ligt precies beter aan m'n paard. Heel fijn rijden zo !! :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 07:18

grappig,ik heb net gestemd op de bow balance,die heb ik zelf ook al een jaar of 5. zijn eigenlijk nog steeds in nieuwstaat en rijden erg fijn!

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:18

Even een vraagje voor de huidige gebruikers.. Ik heb vorig jaar November een ongeluk gehad waarbij ik mijn linkermiddenvoet heb verbrijzeld. ( Mijn jonge paard schrok, paard liep achteruit, raakte balans kwijt, ging zitten op zijn kont en gelukkig kon ik het nog naar links trekken zodat we niet achterover zouden vallen en hij dus op mij zou vallen, maar goed mijn voet zat nog in de beugel en dan met een gewichtje van 400 kilo erop dat houd je voet niet heel, de beugel is dus door mijn voet heen gedrukt ) Mijn revalidatie zou rolstoel zijn omdat het er slecht uit zag op de foto, nu loop ik enigsinds weer.. A fijn, na deze korte uitleg heb ik dus een vraag..

Omdat ik dus overdag zomin mogelijk loop maar dus wel last van mijn voet blijf houden heb ik dus een beugel nodig die mijn gewrichten maar ook zeker mijn voet ontlast. Een beetje meeveren zal ik het maar noemen. Nu hangen er nog steeds de gewone beugels aan. Omdat ik het dus een hele aanschaf vindt ben ik benieuwd of de gebruikers van '' verende beugels'' het me zouden aanraden.

Ondertussen kan ik dus lopen en weer paardrijden( conditie-opbouwend), dat is ook het enige wat ik mag doen van de fysio ivm slijtage van mijn botten.. (Yeeeeeh :D )

Dus kom maar op met jullie praktijkverhalen!!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:24

Ik denk dat die GPG beugels dan wel het beste zijn, die veren nog het meeste.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:37

Faya__ schreef:
Ik denk dat die GPG beugels dan wel het beste zijn, die veren nog het meeste.

Veren die dan niet teveel mee? Ik kan nog redelijk op mijn oude manier rijden, het enige wat ik wil is dat ik er met minder pijn af kom..
Het moet dus niet teveel veren. Waarom geen Bow Balance dan?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:38

Volgens mij heb je die in verschillende 'sterktes'. Omdat bow balance niet veert, alleen mee beweegt.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:40