Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Britt schreef:Ik ben erg tevreden over wollen dekens. Ze zijn idd wel warm, maar het paard droogt er veel beter onder. Wol is een natuurproduct en voert het vocht heel goed af naar buiten en houdt het paard droog onder de deken, waar fleece vaak verzadigd raakt waardoor je een natte deken hebt die afsluit en je een nat en koud paard er onder hebt.
En wol is er ook in dunne versies natuurlijk. Ik ben erg tevreden over mijn wollen QHP deken. Maar ik heb ook een dunne versie van de EJ, maar die heeft geen kruissingels.
als dekbed gebrukte doen ook prima hun

Kaspar schreef:Bedankt voor jullie reacties. Veel verschillende ervaringen dus.
Dat een te dikke deken juiste te warm zou zijn voor mijn ongeschoren paardje is waar ik dus ook bang voor ben. Helaas is het voor mij niet mogelijk hem na het werk tochtvrij weg te zetten om te laten drogen. Mijn paard staat namelijk 24/7 buiten en heeft enkel een schuilhok, en dus geen box met een deur die even dicht kan. Dus na het rijden moet ik hem wel even een dekentje op doen om rustig op te drogen en zodoende geen kou te vatten. En aangezien hij soms nog wel eens even lekker wil gaan rollen is het dus belangrijk dat er kruissingels aan de deken zitten.
@ gr_roos jij hebt wel een hele mooie deken. Waar heb je die vandaan?
Wind en tocht is echt niet hetzelfde! Wind kunnen ze prima tegen. Tocht krijg je pas in een deels afgesloten ruimte.