IJslandse veiligheids beugel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike_Indy

IJslandse veiligheids beugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 10:15

Ik was benieuwd wat er onder de bokkers bekend is over de IJslandse veiligheids stijgbeugels

Afbeelding

Deze bedoel ik. Bij een val schiet je voet er dan daadwerkelijk uit? Ze lijken mij namelijk wel ideaal omdat de beugelriem bevestiging er dwars op staat waardoor je geen draai in je beugelriem hebt en ze zijn nog goed betaalbaar.
Heb voor de safestyle gekeken, maar die zijn aardig aan de prijs en tweedehands kom je ze nog met de standaard beugelriem ophanging tegen.

tokedri

Re: IJslandse veiligheids beugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:17

Ik heb ijslanders en ook deze beugels en ze bevallen heel goed.
Ben nog nooit gevallen dus weet niet of je voet los gaat maar ik denk wel sneller als bij een gewone beugel.
Ze kosten 25 euro, dus dat valt wel mee toch?
Gewoon op ijslanderwinkel googlen

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 10:34

tokedri schreef:
Ik heb ijslanders en ook deze beugels en ze bevallen heel goed.
Ben nog nooit gevallen dus weet niet of je voet los gaat maar ik denk wel sneller als bij een gewone beugel.
Ze kosten 25 euro, dus dat valt wel mee toch?
Gewoon op ijslanderwinkel googlen

Ik vind ze inderdaad goed betaalbaar, maar dat staat in mijn startpost ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:36

ik weet niiet of je er sneller uitkomt als je valt. heb er wel veel mee gereden. ze bevallen me prima.
Wil ze nu ook wel weer voor aan min boomloze zadel. Maar van mij hoeft die kronkel niet echt.
Kan ze alleen niet vinden zonder kronkel! haha

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 10:41

Alou schreef:
ik weet niiet of je er sneller uitkomt als je valt. heb er wel veel mee gereden. ze bevallen me prima.
Wil ze nu ook wel weer voor aan min boomloze zadel. Maar van mij hoeft die kronkel niet echt.
Kan ze alleen niet vinden zonder kronkel! haha

In theorie zou je er door die kronkel makkelijk uit kunnen schieten als je er af valt. Maar ik weet niet of dat in de praktijk het geval is. Ik vind het op zich wel grappig, is niet zo standaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:51

achja ik heb nog nooit gehad dat ik viel met en normale beugel en dat ik dan werd mee gesleurd.
En mijn roze beugelblokjes passen niet in die met die kronkels, want ze hebben zo een hapje uit de zeikant.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 11:00

Alou schreef:
achja ik heb nog nooit gehad dat ik viel met en normale beugel en dat ik dan werd mee gesleurd.
En mijn roze beugelblokjes passen niet in die met die kronkels, want ze hebben zo een hapje uit de zeikant.

haha, nee, dat gaat niet passen dan.
Zelf van verschillende paarden afgevallen en ook nog nooit blijven hangen. Maar ik heb nu ook een boomlooszadel met een vaste beugelophaning en een jong paard dat ik wil gaan inrijden. En als je dan niet meer 15 jaar bent, ga je toch wel over risico's nadenken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:06

Achjaa ik heb mijn pony en mijn moeder haar paard ook ermee in gereden. En ook ik ben geen 15 meer. ik merk wel dat ook ik nu steeds meer ga na denken over onveilige dingen. Maar 'normale' beugels vind ik niet echt onveilig. Anders waren die wel afgeschaft of waren de veiligheids beugels wel verplicht op wedstrijden ed. Als je gewoon goede schoenen of laarzen draagd is de kans van blijven hangen al een stuk verminderd!

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:09

Mocht ik ooit een eigen paard of pony kopen, komen veiligheidsbeugels er zeker! Ben in de zomervakantie wel meegesleept omdat mijn voet bleef hangen toen ik af wilde stappen. Ponytje was maar een A of B ponytje, maar mijn knie deed toch wel heel erg veel pijn toen ie daar op ging staan. Ze zijn niet zo duur, dus waarom zou je ze niet nemen? Ze zijn alleen maar veiliger en door de dwarse ophanging ook nog eens makkelijk in gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:17

Ik snap het eigenlijk niet, hoe zouden deze moeten helpen?

Vind ze wel verschrikkelijk lelijk :=

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:18

Ik rij met deze beugels op mijn IJslander. Ik heb wel het idee dat de kans dat mijn voet vast raakt veel kleiner is. Het is wat lastig om uit te leggen 'op papier'. Maar als jij je voet in de beugelsnaar buiten draait, merk je dat je voet de zijkant nieteens raakt voordat hij er uit gaat. Ik vind het hele fijne beugels :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:28

Natuurlijk is de kans wat kleiner dat je hier in achter het paard aan gesleurd gaat worden , maar echte zekerheid geven ze niet , daarvoor moeten ze echt open kunnen schieten (of zijn , zoals de Safestyle inderdaad) :)