neopreen springschoen, welke maat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ka_tje

neopreen springschoen, welke maat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 21:42

Mijn paardje trapt iedere week haar ijzer af in de wei. Nu wil ik van die neopreen springschoenen kopen voor haar (om het aftrappen te voorkomen), maar weet niet welke maat.
Ik heb van die plastieke springschoenen (http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id=10000038&itemno=3200015) in maat L maar deze komen niet voldoende laag om het aftrappen van het ijzer te voorkomen.
Welke maat moet ik dan nemen in van die neopreen springschoenen? Het schijnt dat ze nogal klein vallen.
deze zou ik graag willen (in het oranje) : http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id=10000038&itemno=3200010

Ka_tje

Re: neopreen springschoen, welke maat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 19:11

niemand die me eventueel kan helpen?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:14

Hoe groot is je paard?

Ik heb deze springschoenen in maat M voor mijn arabier van 1.59m., en ik vind ze redelijk klein vallen (maar ze vallen wel over de hoefbal heen, heb ze voor hetzelfde doel als jij).
Maar als je paard groter is zou ik wel voor een L gaan.

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:14

He wat toevallig, die heeft de eigenaar van mijn verzorgpaard een keertje gewonnen met een wedstrijd, ook de oranje, moet je haar anders even pb'en om te vragen hoe ze vallen, ik heb ze nog nooit gebruikt ;) Ze heet Maureen op bokt.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:15

Mijn paard is 1,68 en ik hem maat L. Zowel van Kieffer, BR als HH.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 19:33

ze heeft een afwijking aan der voet waardoor ze een grotere maat nodig heeft (Large) dan de andere voet (de normal voet heeft maatje M in die plastieke hoefschoenen).
ze is 1,62m
zou voor de neopreen springschoenen xl te groot zijn of juist goed? ik vind zoiets echt zoooooo lastig é (maar ik wil echt de oranje en die heb je hier in belgië niet :p )

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:35

Zou XL niet juist weer té groot zijn? Als ze te groot zijn gaat het onderste randje 'omflappen' waardoor ze daar op gaat staan en het ijzer er nog sneller afligt (spreek uit ervaring :P ) dus dat wil je ook niet...

Misschien dat ze dan één XL en één L nodig heeft, dat kan ook nog natuurlijk...

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:43

wij gebruiken op stal alleen maar de XL van de EJ. mijn eigen paard is maar 1.64 ofzo met kleine voetjes daar voor zijn ze net te groot. voor mijn eigen paard gebruik in nu eskadron met bont in maat L

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 10:39

Bedankt voor al jullie reacties! Ik heb een besluit genomen, ik ga voor de XL :)