Echte warme zweetdeken-wollen deken of.........

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Echte warme zweetdeken-wollen deken of.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 13:16

Ik moet ieder week 2x een kwartier stappen naar mijn les toe die ik volg in een rijhal bij ons verderop.
Nu is mijn paard in een soort jachtstreep geschoren, ik ben dus opzoek naar tips over een goede warme deken die ik hem kan opdoen, de deken moet wel ook zweet afvoeren voor na de les.

Wat is nou een geschikte deken voor mijn doel :D

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:14

Ik heb voor mijn paard een fleece deken met 300 grams voering en een fleece binnenstof. Super dik en heeeerlijk warm :j . Hij neemt ook geweldig zweet op.
De singels zijn afneembaar en dus ideaal voor in/ uitstappen maar ook geschikt voor op stal/ in de trailer.
Daarbij is hij ook erg mooi, met een chique logo. Ik heb meteen een tweede bestelt :) .

ingaa

Re: Echte warme zweetdeken-wollen deken of.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:33

ik ben zeer te spreken over de HH teddy deken lekker dik en het zweet komt aan de buitenkant te liggen ideaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:42

Surprise! Je paard voert zijn zweet al af door zijn vacht. Een zweetdeken neemt vocht op en voert het naar buiten toe af.. onder het deken koelt je paard niet zo snel af en laat dat nou PRECIES hetzelfde zijn als wat de vacht van een paard ook doet! De haren sluiten lucht op tussen de haren wat als isolatie dient. Anders; heeft hij het NIET koud en is zo'n deken volstrekt overbodig.
Als je hem behoorlijk geschoren hebt, zou ik een wollen (zweet)deken op doen want dan is hij zijn isolatie kwijt en kan ziek worden/het koud krijgen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 21:52

@LA_Woman , haha wat een lo; ;)

Ik heb hm nodig als isolatie voor de heen en terug tocht, hij is geschoren en vanwege zij n goede conditie zweet hij eigenlijk niet nu, maar doordat ik hem dus geschoren heb heeft hij het anders koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:58

Loes'sCorner schreef:
@LA_Woman , haha wat een lo; ;)

Ik heb hm nodig als isolatie voor de heen en terug tocht, hij is geschoren en vanwege zij n goede conditie zweet hij eigenlijk niet nu, maar doordat ik hem dus geschoren heb heeft hij het anders koud

Vind je het zo grappig? Of denk je dat ik volledig kul zit te typen? :')

Maar is hij wel volledig geschoren?
Overigens, je kunt bij wijze van spreken een bezweet paard prima in de vrieskou op het land gooien. Alsof ze niet zweten als ze achter elkaar aan jagen of opgejaagd worden... en dan doen ze ook geen zweetdeken op, die hebben ze namelijk ingebouwd.
Heb je een Haflinger?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 22:01

@LA_Woman , ik doelde eigenlijk meer op het feit dat ik het wel wist wat je bedoelde met de vacht, maar ik heb hem geschoren......dus weg vacht en vind dat ik hem dan voor de looproute wel goed moet aankleden/

Ik heb een haflinger, dat klopt, heeft het niet heel snel koud, maar als ik savonds terug loop is het minstens 9 uur en net als gisteravond erg koud .

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:03

Een geschoren Haf zou ik idd toch een dekentje op doen. Een wollen is warmer en natuurlijker, dat bootst de vacht na. Ook niet TE dik want de Haffies die ik ken hebben het zelfs geschoren niet snel koud. Op de heenweg zou het nog niet direct hoeven, maar bezweet op de terugweg zou ik het wel doen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 22:06

@LA_Woman , ja het is ook meer echt voor de terugweg, hij zweet niet eens echt maar voelt natuurlijk wel warmer aan, en buiten de rijhal is het dan erg frisjes.
Hij heeft het ook absoluut veel mindr snel koud dan andere paardjes die geschoren zijn die ik ken, die staan al onder flinke dekens.....terwijl de mijne nu pas met de vorst de 200 gram op kreeg, en hij staat echt va smorgens vroeg tot savonds 2000 ur buiten/

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:16

Niet goedkoop maar je hebt er jaren heel veel plezier van: de orginele wollen golden stripe deken. Een dikkere en warmere deken blijft vaak ook beter liggen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 22:17

@JJane, waar koop je doe wollend ekens, ik zoek er eigenlijk al ff na deze avond maar kan niet echt iets vinden?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:37

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 22:44

En niet duur :-) thnxz!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:48

Ik heb eventueel ook een wollen zweet/parade-deken. zwart-wit geblokt. in maat 185/190 Mag voor klein prijsje weg, of ga je deze van de link gewoon kopen?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 07:50

Ik weet het nog niet, maar 185/190is te groot, mijn haf heeft van horseware ruglengte 130 cm.

Ik wil stras ff hier in de ruitershop kijken of ze neit toevallig die deken hebben liggen, zodat ik de kwaiteit eens kan voelen :-)

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:18

De teddyfleece deken van HH! echt een super fijn ding met een klein halsje :j

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:07

Inderdaad de teddyfleece van HH. Warme deken die super goed het zweet afvoert. Voor de winter ideaal. Maar in de zomer doe ik er echt niets mee, dan is hij veel te warm.
Gebruik hem voor mijn niet geschoren tinker, die wel onder een 150 gr. winterdeken staat.