mooi dressuurzadel ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

celinedaisy

mooi dressuurzadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 16:29

omdat ik al een beetje aan het kijken ben voor een noieuwe pony, en mijn ouders alle spullen in een keer goed willen kopen (dus dan wat betere kwaliteit etc), vroeg ik me af wat mooie en goede (dressuur)zadels zijn.

Dus welk zadel raden jullie aan ?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: mooi dressuurzadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:38

Mooi heb je niks aan: als je een mooi zadel hebt dat totaal niet past, ben je nog geen stap verder. Daar moet je dus niet naar kijken. Gewoon eerst je pony kopen en dan een goede zadelmaker laten langskomen met nieuwe of tweedehandse zadels en dan samen kijken wat het beste is voor zowel jou als jouw pony.

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 16:55

Ik bedoel ik noet dat het vooral gaat om.hoe mooi het zadel.is.
ik ben alleen benieuwt naar de zadels van amderen, om misschien ideeen op te doen ;)

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:59

Ik heb een KN allegro, ik vind het een fijn zadel met goede kwaliteit. Mijn zadel blijft ook lang 'mooi', ik heb geen slijtageplekken of loszittende stiksels oid. Na een schoonmaakbeurt ziet ie er weer uit als nieuw :).

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:03

Bij paardrijden kan je eigenlijk nooit 'in 1 keer' alles goed kopen. Eigenlijk hoort elk paard/pony zijn eigen getuig te hebben. Dus als je over een paar jaar te groot bent voor de pony, dan zal je ook van zadel moeten veranderen, want wat op de ene kleine pony past, past waarschijnlijk niet op de andere.
Tenzij je voor een Boomloos zadel gaat. Misschien wat minder chique qua uitzicht, maar past meestal wel op bijna elk paard. Het principe van 'alles in 1 keer goed' is daar normaal gezien wel van toepassing.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:04

Gewoon in de wat hogere prijsklasse's kijken en dan een zadel zoeken wat past.
Die behouden hun waarde ook wat beter, mocht je dan ooit een andere pony krijgen kan je hem makkelijk inruilen.

Dan heb je een passend kwaliteitsvol zadel waar je jarenlang plezier van kan hebben.
Ik heb zelf nu eindelijk mijn lang gewilde Passier GG, maar het type moet wel op je paard/pony passen.
Dat is het belangrijkste.
Succes!